Wielerklassiekers 3
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wielerklassiekers 3

In navolging van WK1 en WK2 is dit het WK3 forum!

IndexIndex  RegistrerenRegistreren  Inloggen  

Deal EOK - CAN

Ga naar beneden 
+4
hofsje
Flowtosti
bbflood
Bennyboy
8 plaatsers
AuteurBericht
Gast
Gast

Deal EOK - CAN Empty
BerichtOnderwerp: Deal EOK - CAN   Deal EOK - CAN Emptyzo 5 feb - 18:21:09

Naar EOK: JAKOBSEN Fabio
Naar CAN: ALBANESE Vincenzo + 80

Otter had Jakobsen op zijn TL gezet en daar had ik direct interesse in. Jakobsen zijn punten afgelopen 3 jaar (142p, 271p, 378p) waren iets lager dan ik had verwacht, maar natuurlijk komt dat deels door die zware val van hem in 2020.

Mijn openingsbod was Kruijswijk + 110 miljoen cash, dat komt neer op 185-190 miljoen. Otter had daar niet veel interesse in omdat hij al een puur cash bod had van rond die waarde. Daarna kwam Otter zelf met counter van Albanese + 80. Eerste gevoel van mij was nee, omdat ik groot fan ben van Albanese en hij mij veel spel plezier geeft. Na meerder pogingen van mijn kant de afgelopen dagen om toch tot een andere deal te komen, 2:1, heb ik toch besloten dit bod te accepteren omdat toppers nou eenmaal lastig los komen en je toppers nodig hebt om te winnen.

- Ze zijn even oud.
- Als ze beide zo doorgaan gaat Albanese naar 50 sv, Jakobsen blijft op 70 sv.
- Stel ze gaan beide door tot hun 34e met goed scoren, dat is nog 9 seizoenen waarin Jakobsen gemiddeld 222 punten meer moet halen per jaar om die 60 miljoen goed te maken. Vorig jaar was het verschil maar 150.

Daarnaast is bij Jakobsen zijn plafond bekent, Albanese heeft nog upside mocht hij er nog een stap boven op kunnen doen in vergelijking met vorig jaar. Wat niet gek gedacht is gezien het feit dat hij wereldtalent was bij u23, pas vorig jaar doorgebroken is en nog nooit WT begeleiding heeft gehad.

Aan de andere kant is het ook maar afwachten of Albanese die stap nog zet en wanneer hij naar de WT gaat niet in een meer dienende rol terecht komt, maar dit is vooral een vertrouwens kwestie. Ik heb zelf in ieder geval nog heel veel vertrouwen in de capaciteiten van Albanese.

Al met al heb ik de overwegingen gemaakt en besloten dat ik toch liever een wereldtopper haal in de vorm van Jakobsen en mijn korte termijn winst visie voort zet.

Thomas

Laatst aangepast door WCEendT op zo 5 feb - 23:14:41; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Bennyboy

Bennyboy

Deal EOK - CAN Empty
BerichtOnderwerp: Re: Deal EOK - CAN   Deal EOK - CAN Emptyzo 5 feb - 18:46:16

Staat meteen onder toezicht

otter vindt dit bericht niet leuk

Gast
Gast

Deal EOK - CAN Empty
BerichtOnderwerp: Re: Deal EOK - CAN   Deal EOK - CAN Emptyzo 5 feb - 18:48:58

Bennyboy schreef:

Misschien dat je met dit soort onzin kunt wachten totdat de betrokken managers hun uitleg schrijven?
Bennyboy

Bennyboy

Deal EOK - CAN Empty
BerichtOnderwerp: Re: Deal EOK - CAN   Deal EOK - CAN Emptyzo 5 feb - 18:50:44

WCEendT schreef:
Bennyboy schreef:

Misschien dat je met dit soort onzin kunt wachten totdat de betrokken managers hun uitleg schrijven?
Als ik een klacht ontvang heb ik geen keuze, we zien uit naar de uitleg maar gaan er wel naar kijken
Gast
Gast

Deal EOK - CAN Empty
BerichtOnderwerp: Re: Deal EOK - CAN   Deal EOK - CAN Emptyzo 5 feb - 18:53:38

Bennyboy schreef:
WCEendT schreef:
Bennyboy schreef:

Als ik een klacht ontvang heb ik geen keuze, we zien uit naar de uitleg maar gaan er wel naar kijken

Haha iemand is zo kansloos bezig dat hij binnen 15 minuten al een klacht indient over een deal waar nog helemaal geen uitleg of bevestiging van is?
bbflood

bbflood

Deal EOK - CAN Empty
BerichtOnderwerp: Re: Deal EOK - CAN   Deal EOK - CAN Emptyzo 5 feb - 19:02:44

Ik heb zelden zo'n evenwichtige deal gezien. Ik heb met beide niks dus kijk ik er neutraal naar.

Jakobsen zal naar 80 SV gaan en Albanese naar 50 gok ik. Verschil dan nog 50M.
Verschil vorig jaar in punten: 166*0,03=5M*9 jaar=45M. Verschil 5M.

Zou dan zelf de lichte voorkeur voor Albanese hebben, maar daar zal de klacht wel niet over gaan gok ik lol!
Denk dan ook niet dat we op elke klacht moeten willen reageren. Had wat mij betreft schriftelijk afgehandeld kunnen worden.

Laatst aangepast door bbflood op zo 5 feb - 19:11:03; in totaal 2 keer bewerkt

otter vindt dit bericht leuk

Gast
Gast

Deal EOK - CAN Empty
BerichtOnderwerp: Re: Deal EOK - CAN   Deal EOK - CAN Emptyzo 5 feb - 19:05:46

Edit: uitleg naar 1e comment gezet.

P.S.
Laten we allemaal eens normaal doen met klachten indienen bij deals en gewoon minstens wachten tot de bevestiging + uitleg (incl. berekeningen)

Edit:
Volledig eens met wat Bbflood boven mijn bericht zegt. Behalve dan dat ik voor Jakobsen kies  Deal EOK - CAN 1f61c

Laatst aangepast door WCEendT op zo 5 feb - 23:24:10; in totaal 1 keer bewerkt
Flowtosti

Flowtosti

Deal EOK - CAN Empty
BerichtOnderwerp: Re: Deal EOK - CAN   Deal EOK - CAN Emptyzo 5 feb - 20:05:03

Ik kies Kruiswijk + 110

Rick Steggerda en Baske vinden dit bericht leuk

hofsje

hofsje

Deal EOK - CAN Empty
BerichtOnderwerp: Re: Deal EOK - CAN   Deal EOK - CAN Emptyzo 5 feb - 20:07:30

Flowtosti schreef:
Ik kies Kruiswijk + 110

Laat gwn alleen admins reageren ipv dat iedereen zich hiermee onnodig mee gaat bemoeien

Mochie07 vindt dit bericht leuk

bbflood

bbflood

Deal EOK - CAN Empty
BerichtOnderwerp: Re: Deal EOK - CAN   Deal EOK - CAN Emptyzo 5 feb - 20:10:48

hofsje schreef:
Flowtosti schreef:
Ik kies Kruiswijk + 110

Laat gwn alleen admins reageren ipv dat iedereen zich hiermee onnodig mee gaat bemoeien

We leven nog in een democratie hofsje Wink
Rawolf

Rawolf

Deal EOK - CAN Empty
BerichtOnderwerp: Re: Deal EOK - CAN   Deal EOK - CAN Emptyzo 5 feb - 22:33:56

Albanese wordt hier wel vrij positief geschetst. Dat 2022 zijn beste jaar ooit was sluit ik ook zeker niet uit. T is niet dat die gast ook maar 1 koers gemaakt heeft, t is slechts een renner met een sprintje die er soms nog aanhangt.

Soort Aranburu maar dan slechter, of een Fedeli maar dan beter.

Maar gewoon de procedure afwachten met beargumentatie van managers, klachtindiener en admins. Je maakt er zelf steeds een show van Thomas :p

otter

otter

Deal EOK - CAN Empty
BerichtOnderwerp: Re: Deal EOK - CAN   Deal EOK - CAN Emptyzo 5 feb - 23:18:34

Deal klopt.

Ik heb lang getwijfeld over Jakobsen. Hij heeft zeker geen slecht jaar gereden, maar ik weet niet of er nog meer in zit dan wat hij al gebracht heeft. Ik verwacht dat hij aan z’n laatste jaar bij QS bezig is en dat het daarna wel eens een pak minder is. Ik zou er ook niet van schrikken als het dit jaar ook al niet al te best wordt. Daarom dus beslist om hem op mn TL te zetten.

Hier was meteen veel interesse voor. Ik kreeg ook snel een paar leuke biedingen en bij EOK toch gevonden wat ik zocht.

Albanese heeft vorig seizoen wel een goed seizoen gereden en ik vind het een leuke renner om te volgen. Heb er ook wel vertrouwen in dat hij echt wel capaciteit heeft om te bouwen op vorig seizoen en dat het geen uitschieter is.

Om de waardebalans in evenwicht te houden komt er ook wel wat cash bij die mij in de loop van dit seizoen of bij de volgende neo verkoop wat meer opties geeft.

Ik ben dus blij dat ik terug wat meer cash heb en dat ik een andere renner heb die het puntenverlies, dat ik ongetwijfeld wel zal hebben door het vertrek van Jakobsen, opvangt.
Bennyboy

Bennyboy

Deal EOK - CAN Empty
BerichtOnderwerp: Re: Deal EOK - CAN   Deal EOK - CAN Emptyma 6 feb - 9:10:28

Dit is de laatste keer dat we dit zo toelaten, al die reacties. De enige die hierin mogen antwoorden zijn diegenen die de deal maken en de admins. We komen later met een oordeel.
Pozzovivo112

Pozzovivo112

Deal EOK - CAN Empty
BerichtOnderwerp: Re: Deal EOK - CAN   Deal EOK - CAN Emptyma 6 feb - 10:09:07

Bennyboy schreef:
Dit is de laatste keer dat we dit zo toelaten, al die reacties. De enige die hierin mogen antwoorden zijn diegenen die de deal maken en de admins. We komen later met een oordeel.

Dat lok je natuurlijk zelf uit door de deal meteen onder toezicht te plaatsen als de 2e partij zijn argumentatie zelfs nog niet heeft gegeven.

Mochie07 vindt dit bericht niet leuk

Bennyboy

Bennyboy

Deal EOK - CAN Empty
BerichtOnderwerp: Re: Deal EOK - CAN   Deal EOK - CAN Emptyma 6 feb - 10:58:17

Als admins vinden we dat deze deal goedgekeurd mag worden.

Einde topic Wink

otter vindt dit bericht leuk

Jappe666

Jappe666

Deal EOK - CAN Empty
BerichtOnderwerp: Re: Deal EOK - CAN   Deal EOK - CAN Emptyma 6 feb - 12:47:28

Heropening topic:

Besproken en goedgekeurd ;-)

Rick Steggerda vindt dit bericht leuk

Gesponsorde inhoud