Naar PSL: Marco Brenner + Georg Steinhauser
Naar FGU: Daniel Felipe Martinez + Alex Kirsch
Vorig jaar heb ik mijn team aardig gewijzigd. Ik heb veel talenten weggedaan voor wat oudere renners met kans op punten. Daarnaast bleef er nog een kern talenten over. Ik hinkte (en hink) nog op twee gedachten: punten halen en investeren in de toekomst. Doordat P1 alleraardigst verloopt en ik denk dat ik het komend jaar in de andere periodes nog punten ga pakken met mijn renners, komt een mogelijke winst in zicht. (Al moet alles voor mij wel echt goed vallen.) Daarom op zoek gegaan naar meer punten vanaf P2.
Ik wist dat ik daarvoor iets substantieels moest laten gaan. Dat is Brenner geworden. En daarbij Steinhauser. Brenner doet wat pijn, omdat hij onder zijn neobedrag gaat, maar hij laat nog weinig zien. Steinhauser doet een beetje pijn omdat ik echt in hem geloof. Vorig jaar bijna niet getraind, dus dit is zijn eerste serieuze jaar en ik denk echt dat hij bij EF (dat goed rijdt in de breedte) goed gaat doen. Al met al een flink bedrag de deur uit als je kijkt naar hun neo-waardes.
Komen voor terug: DFM en Kirsch. DFM kan punten halen in de Ardennen, kleine rondjes met een TT (echt hele goeie TT) en eventueel in grote rondes. Maar dat laatste heeft hij nog niet laten zien, behalve als knecht gek genoeg. Toch heb ik vertrouwen dat hij dit ook onder de knie gaat krijgen. Hopelijk dit jaar al. Want ik heb genoeg aankopen voor punten gezien, die uiteindelijk niet meteen het gewenste resultaat brachten. Al met al zie ik DFM op vele terreinen scoren, zijn SV stijgen en een vaste waarde worden binnen mijn team. Kirsch (die eigenlijk heel goed rijdt) is heel fijn voor wat SV erbij. Mogelijk rijdt hij hier en daar nog een uitslag, zeker in de nationale kampioenschappen is dat wel mogelijk.
Dank, Arjen.