Wielerklassiekers 3
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wielerklassiekers 3

In navolging van WK1 en WK2 is dit het WK3 forum!

IndexIndex  RegistrerenRegistreren  Inloggen  

Deal PSL - FGU

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
Rick Steggerda

Rick Steggerda

Deal PSL - FGU Empty
BerichtOnderwerp: Deal PSL - FGU   Deal PSL - FGU Emptydo 30 maa - 18:29:13

Naar PSL: Marco Brenner + Georg Steinhauser
Naar FGU: Daniel Felipe Martinez + Alex Kirsch

Vorig jaar heb ik mijn team aardig gewijzigd. Ik heb veel talenten weggedaan voor wat oudere renners met kans op punten. Daarnaast bleef er nog een kern talenten over. Ik hinkte (en hink) nog op twee gedachten: punten halen en investeren in de toekomst. Doordat P1 alleraardigst verloopt en ik denk dat ik het komend jaar in de andere periodes nog punten ga pakken met mijn renners, komt een mogelijke winst in zicht. (Al moet alles voor mij wel echt goed vallen.) Daarom op zoek gegaan naar meer punten vanaf P2.

Ik wist dat ik daarvoor iets substantieels moest laten gaan. Dat is Brenner geworden. En daarbij Steinhauser. Brenner doet wat pijn, omdat hij onder zijn neobedrag gaat, maar hij laat nog weinig zien. Steinhauser doet een beetje pijn omdat ik echt in hem geloof. Vorig jaar bijna niet getraind, dus dit is zijn eerste serieuze jaar en ik denk echt dat hij bij EF (dat goed rijdt in de breedte) goed gaat doen. Al met al een flink bedrag de deur uit als je kijkt naar hun neo-waardes.

Komen voor terug: DFM en Kirsch. DFM kan punten halen in de Ardennen, kleine rondjes met een TT (echt hele goeie TT) en eventueel in grote rondes. Maar dat laatste heeft hij nog niet laten zien, behalve als knecht gek genoeg. Toch heb ik vertrouwen dat hij dit ook onder de knie gaat krijgen. Hopelijk dit jaar al. Want ik heb genoeg aankopen voor punten gezien, die uiteindelijk niet meteen het gewenste resultaat brachten. Al met al zie ik DFM op vele terreinen scoren, zijn SV stijgen en een vaste waarde worden binnen mijn team. Kirsch (die eigenlijk heel goed rijdt) is heel fijn voor wat SV erbij. Mogelijk rijdt hij hier en daar nog een uitslag, zeker in de nationale kampioenschappen is dat wel mogelijk.

Dank, Arjen.

Laatst aangepast door Rick Steggerda op vr 31 maa - 13:26:58; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Kozer90

Kozer90

Deal PSL - FGU Empty
BerichtOnderwerp: Re: Deal PSL - FGU   Deal PSL - FGU Emptydo 30 maa - 22:34:56

Deal klopt.

De vertrekkers zijn DFM en Kirsch, waarbij Kirsch vooral bij de transfer is betrokken voor de plekjes en om de waarde voor nu wat gelijk te trekken. In DFM schuilt een meesterknecht/kopman. Kan ontzettend verassen (Algarve), maar ook ontzettend tegenvallen (P-N en San Juan) in wat hij laat zien. Zal zeker voor veel punten zorgen, maar ik denk dat ik op deze manier een goede deal maak een een goede prijs ontvang voor DFM.

Voor mij weer een stap naar het maken van een talenten team. Deze twee namen stonden wat dat betreft hoog op mijn verlanglijst. Met de komst van Marco Brenner komt er een getalenteerde renner van 20 binnen die in de jeugd goede resultaten heeft geboekt. Op het profniveau heeft hij het nog niet laten zien, maar binnen DSM is er veel geloof in deze jongen. Met zijn goede tijdrit zie ik kansen voor de wat kleinere rondes en ben ik benieuwd of hij uiteindelijk zijn potentie helemaal zal gaan waarmaken. Voor mij is dit wel echt een aanwinst. Naast Brenner komt ook George Steinhauser mijn kant op. Voor mij was dat een beslissende factor in deze transfer. Als ik mijn kopman zou laten gaan moesten daar twee goede talenten tegenover staan. Ik denk dat ik met Steinhauser ook echt een groot talent te pakken heb voor de toekomst. Ik denk dat hij uiteindelijk zijn potentie zal gaan waarmaken en zo mogelijk dit seizoen al een aantal mooie resultaten zal gaan neerzetten.

Voor de waardes, ik schat DFM in op 220 - 250 mil. Daarnaast Kirsch op 25 mil. Bij elkaar in het meest positieve geval op 275 mil. Marco Brenner op 180 - 200 en Steinhauser op 80 - 100 mil, waarbij de potentie er is dat er nog veel rek in vooral Steinhauser zit. Als je puur kijkt naar de prijzen die betaald zijn voor Brenner en Steinhauser kom je op 224,5 + 90 = 314,5 mil uit en denk ik wat dat betreft ook een juiste stap te zetten. Het risico zit er natuurlijk in dat beide heren nooit naar potentie zullen gaan presteren en het uiteindelijk weggegooid geld is, maar die verwachtingen heb ik nu zeker niet.
Terug naar boven Ga naar beneden

Deal PSL - FGU
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Wielerklassiekers 3 :: Verwerkte transfers-
Ga naar: