Naar MOL: Bettiol Alberto Naar AST : Boy van Poppel + 58,5
Ik had nog een klein bedrag aan cash te besteden daar gaat Ben mee lopen. In ruil komt Bettiol. Wisselvallige renner maar zijn topniveau is wel nog steeds heel goed zoals op het afgelopen wk. Ik hoop dat hij de komende jaren wat meeval kent en me nog wat punten oplevert.
Ben veel plezier met je cash bij de neoverkoop.
Laatst aangepast door Joske47 op za 21 okt - 0:12:35; in totaal 1 keer bewerkt
Deze deal klopt. Bij team Astana is er op dit moment ´hommeles´- Al jaren draaien we voor geen meter en komt er maar geen verbetering in dit team. Dit komt mede door het gedrag van onze man Lopez die nu met sigaren thuis zit.
Om even te laten zien, dit was ons resultaat de afgelopen jaren. 2023: 15e positie - 2430 pnt - 2022: 16e positie - 2445 pnt - 2021: 15e positie - 2390 pnt - 2020: 20e positie - 1405 pnt -
Vino heeft ons laten weten dat er op dit moment een falend beleid heerst. We hebben daarom alle oudgedienden beschikbaar gemaakt. Alleen Tiesj Benoot, onze captain is de enige waar echt nog plek voor is. Daarnaast geloven we in een aantal talenten zoals Lipowitz en Dinham die we binnenboord willen houden. Bettiol is de eerste die de laan uit getrapt wordt, we hebben in hem geloofd maar de investering is het bij lange na niet waard geweest. Samen met de cash van Greg (135mil) + 61,5 van nu hebben we een aardige zilvervloot te pakken. En er staat wel degelijk nog meer te gebeuren! Dus houd ons in de gaten!
Bedankt Joske.
Timodej
Posts : 1153 Join date : 11-11-19 Age : 33 Location : Rotterdam
Onderwerp: Re: Deal MOL - AST zo 22 okt - 7:31:06
Er zijn wat klachten binnen gekomen. Kunnen jullie de berekeningen geven?
Mijn kant lijkt me vrij duidelijk: 58,5 + stopvergoeding van Van Poppel 21,5 geeft 80 miljoen.
Waarde Bettiol: Stopvergoeding: 60 miljoen (zit vrij vast want om te stijgen in stop moet hij 51 cq halen dat heeft hij in zijn hele carrière nog nooit gehaald) Punten haalde hij de laatste 3 jaren: 141 in 2023, 238 in 2022 en 101 in 2021 geeft gemiddeld 160 punten per jaar. Hij is 30 jaar. In mijn veronderstelling stoppen de meeste renners rond hun 34/35. Stel dat Bettiol nog 3 jaar op zijn niveau blijft en dan 2 jaren wat minder door de leeftijd: 3*160+2*100=680 punten oftewel 20,4 miljoen prijzengeld. Zo kom ik op 80,4. 0,4 miljoen in mijn voordeel maar mogelijk scoort Van Poppel ook nog ergens een puntje en zijn stop stijgt ieder jaar met 0,5 miljoen.
Ik heb deze vrij gemakkelijk geaccepteerd omdat mijn team uiterst matig presteert dus probeer een cashpositie te vinden. Misschien is die iets te laag weggegaan maar ik heb nooit hogere biedingen gekregen dusja. Waarom die klacht? Daarnaast vind ik Joskes onderbouwing redelijk fair. Maar als ik meer krijg vind ik het prima, dus admins succes :p
MelvinBraam vindt dit bericht niet leuk
Mochie07
Onderwerp: Re: Deal MOL - AST ma 23 okt - 9:17:09
Dank voor de snelle toelichting.
Na uitleg en onderling overleg tussen mij en Timo zien wij geen reden om deze deal af te keuren. Mogelijk had Ben een paar miljoen meer kunnen krijgen. Maar het verschil is minimaal en niet groot genoeg om de deal af te keuren.
Ja gewoon compleet vergeten. Laten we het houden op kortingsdagen bij Astana
MelvinBraam vindt dit bericht niet leuk
Clement
Onderwerp: Re: Deal MOL - AST di 24 okt - 8:23:54
Dit is toch wel een vreemde gang van zaken hoor! Die laatste post van Ben is toch duidelijk dat er een renner weg wordt gegeven?
Bennyboy
Onderwerp: Re: Deal MOL - AST di 24 okt - 8:41:34
Nee Clement. Een mens vergeet weleens iets, of overkomt jou dat niet? Ik onderhandel snel en constructief. Soms heb je dan niet alle onderhandelingen meer in je hoofd maar goed! Ook voor jou geldt: Astana houdt opruiming, je bent welkom
Ik kan mij voorstellen dat dit voor mensen vreemd overkomt. Ik kan van mijn kant garanderen dat het een deal is zoals alle anderen en niet bijvoorbeeld over wk’s heen of een cadeau. Het is simpelweg Ben die zijn strategie omgooit wat toch ook wel duidelijk blijkt uit andere deals. Ik wil gerust mijn onderhandelingsberichten met Ben delen met 1 van de admins of iets dergelijk als dat nodig is om duidelijkheid te creëren.
Ik wil dit topic graag sluiten. Ben heeft op zijn TL aangegeven dat Bettiol weg mocht, en hij is voor een prijs vertrokken die wij niet gek vinden.
Voor welk bod iemand kiest is niet aan ons natuurlijk. Joske heeft in dit geval het juiste moment en/of bod gekozen.
Graag geen verdere reacties op dit topic. Naast de managers die de deal maken is het niet gebruikelijk dat er in een deal berichten worden geplaatst door managers. Klachten mogen bij de admins worden gemeld.