Wielerklassiekers 3
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wielerklassiekers 3

In navolging van WK1 en WK2 is dit het WK3 forum!

IndexIndex  RegistrerenRegistreren  Inloggen  

Deal TIR - CEP

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
Chris85

Chris85

Deal TIR - CEP Empty
BerichtOnderwerp: Deal TIR - CEP   Deal TIR - CEP Emptydi 23 jan - 22:59:36

Naar TIR: Jordi Meeus
Naar CEP: Samuel Watson + 15

Een deal waar ik heel erg lang over getwijfeld heb. Niet omdat ik geen vertrouwen heb in Watson na zijn mindere eerste jaar als prof maar wel omdat ik een renner net voor zijn grote doorbraak, voor weinig verkopen, als kunst verheven heb in mijn WK carrière. Meeus breekt maar niet echt door en als je naar zijn punten kijkt de laatste 3 seizoenen: 303, 231 en 305 kan je eigenlijk niet anders dan concluderen dat dat te weinig is voor zijn potentie. Tijdens de Tour van afgelopen jaar kwam ik tot de conclusie dat Meeus nog meer in waarde ging dalen, sprintte constant rond plek 6/7 net achter de echte toppers en tussen namen als Mozzato, Sagan, Strong etc. En dat terwijl hij met Danny van Poppel misschien wel de beste lead out ter wereld heeft. Tot de Champs waar hij opeens alle toppers versloeg en in 1 klap bewees het wel te kunnen.

De interesse bleef uit totdat ik hem deze week beschikbaar stelde bij een goed bod. Qua waarde vielen de aanbiedingen een beetje tegen dus besloot ik voor een jonge renner met een enorme potentie te gaan. Ik heb bij Sam Watson altijd zo'n gevoel dat hij er nog achter moet gaan komen dat hij op de vlakke sprints net even tekort gaat komen tegen de echte wereldtop om zich te gaan concentreren op de wat zwaardere koersen met een lastige finale, maar nogmaals, dat is een gevoel. Ik heb besloten om te verjongen op WK3, de punten voor nu los te laten en met Watson geef ik daar een leuk startsein voor!

Patrick, wederom bedankt voor de fijne en duidelijke onderhandelingen en ik hoop dat Meeus jou de punten gaat geven die je zoekt!

MelvinBraam en otter vinden dit bericht leuk

Terug naar boven Ga naar beneden
Peter Post Forever

Peter Post Forever

Deal TIR - CEP Empty
BerichtOnderwerp: Re: Deal TIR - CEP   Deal TIR - CEP Emptydi 23 jan - 23:18:43

Deal klopt. Ook ik heb erg lang getwijfeld of ik 1 van mijn grote talenten zou laten gaan. Maar moet zeggen dat een jaar lang amper punten scoren niet fijn voelt waardoor ik er uiteindelijk voor openstond om 1 talent te laten gaan voor zekerdere punten. Met deze deal lukt dat want met Meeus haal ik op zeker 300 punten per jaar binnen en zie ik zeker nog groeimogelijkheden. Winnen in Parijs dan moet je volgens mij nog meer punten kunnen halen.

Watson was na Gregoire vorig jaar de neo waar ik voor ging (nog meer dan voor Onley). Hij begon sterk maar zakte in de loop van het seizoen wat terug. Hopelijk weet hij zich dit jaar te herpakken want talent heeft hij voldoende. + 15 was nodig om de onzekerheid qua punten te compenseren.

Chris bedankt voor de fijne onderhandeling, voor jou hoop ik dat ik ga balen van deze deal!

Chris85 vindt dit bericht leuk

Terug naar boven Ga naar beneden

Deal TIR - CEP
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Wielerklassiekers 3 :: Verwerkte transfers-
Ga naar: