Wielerklassiekers 3
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wielerklassiekers 3

In navolging van WK1 en WK2 is dit het WK3 forum!
 
IndexIndex  RegistrerenRegistreren  Inloggen  

 

 Alfa Lum - Pijlers richting een mooie toekomst

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Noud

Noud


Posts : 305
Join date : 09-06-20

Alfa Lum - Pijlers richting een mooie toekomst Empty
BerichtOnderwerp: Alfa Lum - Pijlers richting een mooie toekomst   Alfa Lum - Pijlers richting een mooie toekomst Emptydi 6 feb - 9:04:07

Ergens in de loop van 2023 vroeg ik me af of ik WK3 wel moest blijven spelen. Ik had een leuk team met behoorlijk wat gevestigde namen als kopmannen, maar het team voelde nooit echt als mijn eigen team. Nadat ik niet echt door mocht bouwen op mijn thema team kwam ik nooit meer echt terug in de motivatie die ik moest hebben, met als gevolg dat ik weinig op zoek was naar deals, en soms maar redelijke boden accepteerde zodat ik weer eens wat gedaan had. Echter, dankzij een heel mooi neobudget en een vervolgens voor mijn gevoel zeer geslaagde neoverkoop kwam de motivatie ineens helemaal terug. Met nog steeds een aantal aardige renners in de selectie werd de keuze gemaakt om deze motivatie extra kracht bij te zetten door volledig op een nieuw jong team in te zetten. Er zijn behoorlijk wat risico's genomen met transfers, maar met de kleine vaste groep die er nu staat hoop ik een mooie basis te hebben gelegd richting de komende jaren. Een klein voorstelrondje voor de 8 mannen die de kern moeten gaan vormen van Alfa Lum de komende jaren:

Alfa Lum - Pijlers richting een mooie toekomst 155993

Del Toro moet één van de absolute speerpunten van het nieuwe team van Alfa Lum worden. Deze jonge Mexicaan heeft in zijn eerste racrs op prof niveau meteen een geweldige impact gemaakt en de gedachtes gingen daarbij meteen na een jonge Pogacar die in 2019 in dezelfde koersen op WT niveau zijn debuut maakte. Het is uiteraard te vroeg om te zeggen dat Del Toro een renner van hetzelfde kaliber kan worden, maar dat deze jongen voorbestemd is om zich in de top van het peloton te vestigen lijkt na zijn debuut wel duidelijk

Alfa Lum - Pijlers richting een mooie toekomst 102733

Ook bij Magnus Sheffield lijkt het een zekerheid dat hij tot grootse dingen in staat moet gaan zijn. Nog altijd maar 21 jaar oud heeft hij al twee keer een top-100 notering op de CQ lijst genoteerd en zich al in een grote verscheidenheid aan koersen laten zien. De verwachting bij Alfa Lum is dat Magnus op termijn een hoofdrol kan gaan spelen in vrijwel alle eendagskoersen en ook in het lichtere rondewerk. De hoop is dat Ineos hem ook die kant op laat ontwikkelen. Voor komend jaar gaat zijn eerste grote ronde op het programma staan, en dat zal wederom een nieuwe stap in zijn ontwikkeling betekenen is het idee.

Alfa Lum - Pijlers richting een mooie toekomst 159196

Lenny Martinez maakte vorig jaar op 19-jarige leeftijd zijn debuut bij de profs en deed dat met verve. Met onder andere een eerste profoverwinning op de Ventoux liet deze jongen meteen zijn enorme talent zien. Lenny is een absolute klimgeit waarvan we verwachten dat hij de wereldtop gaat halen als het bergop gaat. Wellicht krijgt hij te maken met de Franse vloek dat hij ieder jaar de Tour moet doen, maar voorlopig lijkt hij de mazzel te hebben dat Gaudu daar nog even wat druk gaat wegnemen. Of Martinez ook op andere vlakken flink kan gaan scoren ligt aan zijn ontwikkeling. Zijn tijdrit zal moeten verbeteren en of hij het zwaardere heuvelwerk aan gaat kunnen is nog een verrassing, maar we kijken heel erg uit naar zijn ontwikkeling de komende jaren.

Alfa Lum - Pijlers richting een mooie toekomst 94804

Lennert van Eetvelt is de oudste van het rijtje met talenten dat de nieuwe basis vormt voor Alfa Lum. Hij maakte vorig jaar zijn debuut als prof en ook hij had meteen een behoorlijke impact in zijn eerste jaar en zelfs in zijn eerste wedstrijden als prof. Dit jaar was zijn debuut nog indrukwekkender omdat hij op Mallorca echt wel bij de beste drie was en er wellicht beargumenteerd kan worden dat hij zelfs de beste was. Dat is extra indrukwekkend doordat de andere twee Vlasov en McNulty zijn, twee jongens die zich de afgelopen jaren veel hebben laten zien in dit type koers. Van Van Eetvelt verwacht ik dat hij zich op termijn veel gaat laten zien in het rondewerk maar ook in zwaardere eendagskoersen. Of hij zich ook in grote rondes kan laten zien moeten vooral de komende twee jaren uitwijzen.


Alfa Lum - Pijlers richting een mooie toekomst 151538

Giulio Pellizarri, een jaar geleden had ik nog amper gehoord van deze man, maar hij heeft een enorme opmars gemaakt sinds die tijd. Vooral zijn prestaties in Avenir, waar hij op 19-jarige leeftijd een 2e plaats wist te behalen waren erg indrukwekkend. Zeker door het niveau wat Del Toro nu al weet te behalen kreeg ik het gevoel dat daar echt wel op hoog niveau gereden is, en Pellizarri was daar de laatste twee etappes toch echt de evenknie van Del Toro. Ook het gevoel dat er nog flink wat marge op moet zitten doordat Bardiani nou niet de meest indrukwekkende ploeg is qua opleiding geeft het gevoel dat er nog ruimte is om flink verder te groeien. Naar alle waarschijnlijkheid gaat dat bij Bora-Red Bull gebeuren, dus zeer interessant om dat traject te gaan volgen.


Alfa Lum - Pijlers richting een mooie toekomst 83761

Thomas Gloag kwam met een zeer hoog niveau binnen vorig jaar bij de profs maar de hype is na een onverwacht Giro debuut gevolgd door flink wat pech gaan liggen. Toch is de hoop er zeker dat Gloag zijn opmars dit jaar verder gaat voort zetten bij een team dat de laatste jaren uitstekend in staat is gebleken het beste uit haar talenten te halen. Hopelijk is Gloag snel weer fit zodat hij een mooi begin aan het seizoen kan maken en later dit jaar alweer wat resultaten kan gaan rijden.


Alfa Lum - Pijlers richting een mooie toekomst 140172

Lukas Nerurkar vond ik één van de weinige talenten die erg goedkoop ging bij de neo's. Dat komt vermoedelijk doordat hij vorig jaar niet heel veel heeft gereden bij de U23. Waar hij wel reed vond ik hem over het algemeen behoorlijk goed presteren en met name in O Gran Camino aan het begin van het jaar viel hij me enorm op. Lukas is een prima klimmer met vooral een goede punch en hij schijnt net als zijn vader een hele hoge VO2Max te hebben. Zijn seizoensdebuut op Mallorca was veelbelovend, en we hopen dat hij dit door gaat trekken.

Alfa Lum - Pijlers richting een mooie toekomst 119784

Het laatste talent in de nieuwe kern van Alfa Lum waar we de komende jaren op willen doorbouwen is Francesco Busatto. Eind 2022 verscheen deze jongen ineens met een extra grote stip op onze radar. Busatto combineert een hele behoorlijke sprint met behoorlijk veel klimmend vermogen en zou daardoor uiteindelijk enorm geschikt moeten zijn voor het Ardennen werk. Zijn ploeg Intermarche gelooft ook dat hij hier wereldtop in kan worden. Zelf denk ik dat hij daarnaast ook een echte afmaker kan gaan worden vanuit kleinere groepjes. Dit eerste jaar zal vooral in het teken staan van hardheid op doen, waardoor we wat geduld zullen moeten hebben met hem door een zeer uitdagend programma. Echter verwacht ik ook dat hij al bij tijd en wijlen zijn neus aan het venster gaat steken.

Joske47, Rick Steggerda en Kozer90 vinden dit bericht leuk

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Alfa Lum - Pijlers richting een mooie toekomst
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Alfa Lum 2022
» Alfa Lum 2023
» TL Alfa Lum 2023
» Alfa Lum (ALL) 2024
» TL Alfa Lum 2024

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Wielerklassiekers 3 :: Teams :: Alfa Lum (ALL)-
Ga naar: