Wielerklassiekers 3
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wielerklassiekers 3

In navolging van WK1 en WK2 is dit het WK3 forum!
 
IndexIndex  RegistrerenRegistreren  Inloggen  

 

 Verwachtingen 2024

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Chris85

Chris85


Posts : 477
Join date : 09-11-19
Age : 38
Location : Duiven

Verwachtingen 2024 Empty
BerichtOnderwerp: Verwachtingen 2024   Verwachtingen 2024 Emptyvr 9 feb - 19:43:33

Afgelopen seizoen stelde Caisse d'Epargne enigszins teleur. Verwachtingen werden niet waargemaakt en waar vooraf gehoopt werd op een plekje in de top 5 moest de Spaanse armada genoegen nemen met een 15e plaats in het eindklassement. Wellicht waren manager van den Akker en algemeen directeur Unzué iets te enthousiast na de 7e plek in 2022 en werd het uiteindelijk hoogmoed voor de val. Na een langdurig beraad in de winter werd gekozen voor een nieuwe koers, verwachtingen temperen en bouwen aan een nieuw team. Niet ten koste van alles, maar stap voor stap. Met het aantrekken van Markel Beloki en Samuel Watson is de eerste stap gezet!

Kopmannen 2024:

Verwachtingen 2024 Pello-bilbao-2024 🇪🇸 Pello Bilbao // Punten 2023: 590 // Verwachting 2024: 600 punten

Vorig seizoen schatte in Pello Bilbao in op 700 punten, dat bleek achteraf iets te enthousiast. Voor 2024 hoop ik vooral dat hij zijn resultaat van afgelopen 2 seizoenen kan evenaren. Het jaar begon voor Bilbao in Valencia en daar pakte hij gelijk al wat puntjes met een 4e plaats in de 4e etappe en een 6e plek in het GC. Zijn seizoen zal langzaam opgebouwd gaan worden naar de Tour de France en ik hoop dat hij zijn 6e plek in het klassement van vorig jaar kan gaan verbeteren met een top 5 klassering.

Verwachtingen 2024 Damiano-caruso-2024 🇮🇹 Damiano Caruso // Punten 2023: 358 // Verwachting 2024: 300 punten

Damiano Caruso kwam eind vorig seizoen de gelederen versterken. Hij werd betrokken in een deal met Molano, vooral om ons te verzekeren van een vaste waarde in de vorm van zijn stopvergoeding. Hij pakte afgelopen jaar 358 punten en voor 2024 zet ik in op een gemiddelde van zijn afgelopen 3 seizoenen, 300 punten. Het hoofdoel van onze Italiaanse strijder ligt in zijn vaderland in de vorm van de Giro d'Italia en ik hoop dat hij daar de basis gaat leggen voor een mooi seizoen!

Verwachtingen 2024 Alex-aranburu-2024 🇪🇸 Alex Aranburu // Punten 2023: 472 // Verwachting 2024: 500 punten.

De man die nooit wint was één van de weinige renners die vorig jaar niet teleurstelde. Waar de verwachting was dat hij 400 punten ging halen kwam hij uiteindelijk uit op een eindtotaal van 472. Zijn seizoen is begonnen in Spanje met 2 top 5 noteringen in 1.1 koersjes en nu het voorjaar op het punt van beginnen staat zal Aranburu al voorzichtig naar de Ardennen gaan kijken. Daar zal hij zich willen revancheren voor de tegenvallende prestaties in Luik - Bastenaken - Luik, de Waalse Pijl en de Amstel Gold Race van 2023. Daar ligt nog wat verbetering dus vandaar dat ik inzet op een lichte puntenstijging naar 500 punten.

Verwachtingen 2024 Florian-senechal-2024 🇫🇷 Florian Sénéchal // Punten 2023: 114 // Verwachting 2023: 300 punten.

De laatste kopman in rij is Florian Sénéchal, de man voor het voorjaar binnen Caisse d'Epargne. Afgelopen jaar waren de verwachtingen onrealistisch hoog gespannen en dat gaan we dit seizoen behoorlijk bijstellen. Zijn vertrek bij Quick Step - Alpha Vinyl naar een team waar hij de absolute kopman gaat zijn op de kasseien vind ik een dusdanig goede ontwikkeling dat ik wel de hoop heb dat hij rond de 300 punten kan gaan halen, dat is iets onder zijn gemiddelde van de afgelopen 3 seizoenen.

Schaduwkopmannen 2024:

Verwachtingen 2024 Ivan-garcia-cortina-2024-n2 🇪🇸 Ivan Garcia Cortina // Punten 2023: 196 // Verwachting 2024: 200 punten

IGN is een categorie gedaald en dat heeft alles te maken met het uitblijven van resultaten. Waar ik de verwachting had dat hij in 2023 eindelijk zijn potentie waar ging maken in de vorm van punten bleef hij steken op 196. Garcia Cortina is de renner binnen WK die altijd blijft kriebelen, heeft het perfecte profiel om een puntenkanon te worden maar inmiddels begin ik langzaam in te zien dat dat er waarschijnlijk niet meer van gaat komen. Is met zijn 28 jaar wel in de kracht van z'n leven maar mist toch dat beetje extra om die laatste stap te zetten. Bijna een jaar geleden toen ik vol vertrouwen was dat hij rond de 450 punten uit zou gaan komen leek daar de bevestiging te zijn met een knappe 5e plek in de E3 Saxo achter kleppers van Aert, van der Poel, Pogacar en Jorgenson. Vervolgens was het de rest van het jaar toch vooral middelmaat, ook in de Vuelta waar, op Groves na, weinig topsprinters aan de start stonden wist hij niet te imponeren. Dit seizoen zet ik in op een evenaring van 2023 met de verwachting van zijn puntentotaal.

Verwachtingen 2024 Javier-romo-2024 🇪🇸 Javier Romo // Punten 2023: 22 // Verwachting 2024: 50 punten

Javier Romo mag dit seizoen dan eindelijk zijn belofte gaan inlossen. De laatste aanwinst van Caisse d'Epargne liet eind vorig seizoen al wat leuke dingen zien bij Astana en met zijn overstap naar Spaans grondgebied hoop ik dat hij uit gaat groeien tot een degelijke puntenpakker. Voor dit seizoen temperen we de verwachtingen ietwat, we gaan uit van een verdubbeling ten opzichte van 2023.

Verwachtingen 2024 David-dekker-2024 🇳🇱 David Dekker // Punten 2023: 23 // Verwachting 2024: 50 punten

Laatste kans voor David Dekker binnen Caisse d'Epargne! Wordt hij mijn grootste miskoop in mijn WK carrière? Daar begint het inmiddels wel op te lijken met slechts 23 punten in het afgelopen seizoen. Waar ik over het algemeen vrij voorzichtig ben met het betalen van grote bedragen voor talenten die nog alles te bewijzen hebben hangt het prijskaartje van 150 miljoen als een molensteen om de nek van David Dekker. Meerdere keren de kans gehad om hem met een klein verlies te verkopen maar telkens koos ik ervoor om dan zelf zijn ontwikkeling af te wachten waardoor zijn aankoopbedrag inmiddels behoorlijk verdampt is. Mijn verwachtingen zijn dan ook niet zo hoog dit seizoen om de volgende teleurstelling te voorkomen.

Verwachtingen 2024 Simone-consonni-2023 🇮🇹 Simone Consonni // Punten 2023: 38 // Verwachting 2024: 100 punten

Ook onze Italiaanse baanrenner stelde vorig jaar zwaar teleur en kwam totaal niet in de buurt van de 237 punten die hij in 2022 haalde. Begon dit jaar in Valencia met 2 top 5 noteringen maar sprintte daar tussen zijn landgenoten Lonardi en Fiorelli. Toen ik Consonni haalde had ik toch wel de hoop dat hij boven het niveau van dat soort sprinters uit zou gaan komen maar ook hij blijft enigszins steken. Moet zich bij Lidl Trek ook wel echt gaan laten zien wil hij niet de laatste man in trein worden van een Jonathan Milan of Mads Pedersen. Ook voor deze sprinter het jaar van de waarheid binnen Caisse d'Epargne waar we inmiddels ook open staan voor een vertrek als er een interessant bod op tafel komt.

Talenten 2024:

Verwachtingen 2024 Markel-beloki-2024 🇪🇸 Markel Beloki // Punten 2023: - // Verwachting 2024: 0 punten

Markel Beloki werd voor een redelijk hoog bedrag aangetrokken tijdens de afgelopen neo sale. Er was maar 1 plekje vrij in de selectie en 'de zoon van' was natuurlijk top prioriteit in deze Spaans gekleurde ploeg. Zijn eerste seizoen wordt er helemaal niks verwacht, kilometers maken en koersen uitrijden is het enige dat telt voor deze 18 jarige neo.

Verwachtingen 2024 Hugo-toumire-2024 🇫🇷 Hugo Toumire // Punten 2023 0 // Verwachting 2024: 0 punten

Hugo Toumire werd eind vorig jaar 1 op 1 geruild voor Pablo Castrillo. Waar Toumire in zijn neo sale voor een flink bedrag (75 miljoen) aangekocht werd door Alfa Lum in het openingsweekend haalde ik Castrillo voor weinig op een dinsdagavond. De contrasten zijn groot want Toumire heeft werkelijk nog niets laten zien sinds zijn entree in het profpeloton waar Castrillo in zijn debuutjaar een paar keer voorin meedeed. Vooral zijn 3e plek in het eindklassement van Langkawi en een 2e plek in de 2e etappe van de Vuelta a Castilla y Léon deed de interesse van andere managers aanwakkeren. Was de 5e plek in het GC van l'Avenir 2021 een incident of heeft Toumire gewoon wat langer nodig om zich aan te passen, die vraag ga ik rustig afwachten dit seizoen!

Verwachtingen 2024 Martin-marcellusi-2024-n2 🇮🇹 Martin Marcellusi // Punten 2023: 38 // Verwachting 2024: 50 punten

Marcellusi vind ik een bijzonder interessante renner voor WK. Ik was ook verrast toen ik hem halverwege vorig seizoen voor 'slechts' €17.500.000 cash over kon nemen van TI Raleigh. Reed qua resultaten geen bijzondere Giro d'Italia maar hij viel mij daar wel een paar keer op door op zijn 22ste zijn neus al een aantal keer aan het venster te steken. Won het bergklassement van Limousin voor o.a. Grégoire, Cosnefroy en Storer en sprintte in de Giro een aantal keer achter zijn kopman Fiorelli naar een 15e plek. Kan uitgroeien naar een renner die na een lastige etappe een sterk eindschot in de benen heeft. Gaat waarschijnlijk de komende jaren bij Caisse d'Epargne blijven aangezien ik hem hoog waardeer.

Verwachtingen 2024 Samuel-watson-2024 🇬🇧 Samuel Watson // Punten 2023: 58 // Verwachting 2024: 100 punten

Samuel Watson is onlangs toegevoegd aan de ploeg en daar ben ik heel erg blij mee. Jordi Meeus sprintte afgelopen jaar op de Champs naar de overwinning en maakte daarmee in 1 klap zijn Tour de France tot een succes. Dat hij daarvoor niet verder kwam dan 6e en 7e plekken terwijl hij de beste lead out ter wereld tot zijn beschikking had lijken de meeste alweer te zijn vergeten. Meeus pakte 300 punten waar ik toch echt op meer gehoopt had en toen ik hem begin dit seizoen op de transferlijst plaatste kreeg ik veel geïnteresseerden in m'n inbox. Ik had een paar prioriteiten en daar was Watson er één van, gelukkig kwam ik er uit met Patrick! Als ik het programma van Meeus voor het voorjaar nu zie slaat de schrik mij om het hart want die krijgt een heerlijk programma voorgeschoteld van Bora, maar als ik dan even terugkijk naar al die DNF'jes van afgelopen voorjaar hoop ik dat ik de juiste keuze gemaakt heb. Ik kon nu nog wat cash bijkrijgen omdat Watson geen bijzonder goed 1e seizoen gereden heeft al reed hij in z'n debuutjaar wel gewoon de Vuelta uit in dienst van Lewis Askey. Rijdt momenteel de Tour de la Provence en werd 3e in de proloog en sprintte naar een 4e plek in de 2e etappe. Heel erg veel zin om de ontwikkeling van deze rappe Brit met extra belangstelling te gaan volgen nu hij voor Caisse rijdt.

Kern 2024


Verwachtingen 2024 Pierre-latour-2024 🇫🇷 Pierre Latour // Punten 2023: 80 // Verwachting 2024: 100 punten

Ook Pierre Latour voldeed in 2023 totaal niet aan de verwachtingen. Ik hoopte dat hij de lijn van 2022 door zou trekken maar in plaats daarvan haalde hij zo'n 100 punten minder. Voor dit seizoen stel ik ook voor hem de verwachtingen bij en ben ik tevreden als hij weer rond de 100 puntjes bij elkaar raapt.

Verwachtingen 2024 Antonio-soto-2024 🇪🇸 Antonio Jesús Soto // Punten 2023: 26 // Verwachting 2024: 25 punten

Soto maakte de overstap naar Kern Pharma en heeft weer drukke weken aan het begin van het seizoen. Maakte in zijn eerste Spaanse 1.1 koersen niet direct heel veel indruk maar hij was wel de (gedeelde) kopman in een aantal heuvelkoersjes. Als het een keer goed valt voor hem zal hij hier en daar z'n puntjes wel pakken.

Verwachtingen 2024 Jon-aberasturi-2024 🇪🇸 Jon Aberasturi // Punten 2023: 24 // Verwachting 2024: 50 punten

Van Aberasturi verwacht ik wel iets meer dan afgelopen seizoen. Zijn avontuur bij Trek werd niet zo'n groot succes en nu hij terug is op Spaans grondgebied ga ik ervan uit dat hij zijn puntentotaal van 2023 zal gaan verdubbelen.

Verwachtingen 2024 Arjen-livyns-2024 🇧🇪 Arjen Livyns Punten 2023: 8 // Verwachting 2024: 25 punten

Ik had gehoopt dat Livyns met zijn transfer naar Lotto Dstny een niveautje lager weer iets van zijn klasse ging laten zien zoals hij dat deed in 2021. Niets bleek minder waar! Hij scoorde slechts 8 puntjes en daarom heb ik ook voor hem de verwachting gehalveerd. Hij staat in ieder geval op de startlijst voor KBK, helaas lijkt hij steeds meer in de rol van knecht te verzanden.

Verwachtingen 2024 Itamar-einhorn-2024-n2 🇮🇱 Itamar Einhorn // Punten 2023: 69 // Verwachting 2024: 75 punten

Itamar Einhorn voldeed afgelopen seizoen als één van de weinige wel aan de verwachtingen. Waar ik inzette op 50 punten haalde hij er 69 en daarom dit jaar ingezet op een lichte stijging. Als hij de 75 weet te halen ben ik dik tevreden. Wel wat meer concurrentie gekregen binnen zijn eigen team maar liet vorig jaar met een top 10 notering in de Scheldeprijs al zien dat de kwaliteit zeker aanwezig is.

Verwachtingen 2024 Oscar-rodriguez-2024 🇪🇸 Oscar Rodriguez // Punten 2023: 6 // Verwachting 2024: 0 punten

Oscar Rodriguez is bij Ineos Grenadiers niks meer dan een goede knecht. Misschien dat hij met een beetje geluk hier en daar een puntje kan sprokkelen maar ik ga er niet vanuit.

Verwachtingen 2024 Sven-erik-bystrom-2024 🇧🇻 Sven Erik Bystrom // Punten 2023: 86 // Verwachting 2024: 75 punten

Sven Erik Bystrom verraste mij compleet vorig seizoen. Waar ik verwachtte dat hij vooral zou gaan knechten voor Girmay en Teunissen scoorde hij zelf toch nog 86 punten. Hij pakte in Santos Tour Down Under al 2x een top 5 notering en reed in de Giro, die hij helaas vroegtijdig moest staken, naar een prima 6e plek in de 3e etappe naar Melfi. Daarna werd hij op het NK van Noorwegen op zowel de RR als de ITT 4e. Al met al een prima seizoen voor deze Viking. Voor dit seizoen verwacht ik een kleine daling naar 75 punten.

Verwachtingen 2024 Filippo-fiorelli-2024-n2 🇮🇹 Fillipo Fiorelli // Punten 2023: 53 // Verwachting 2024: 100 punten

Fiorelli scoorde slechts een derde van de punten waarin ik op ingezet had. Toch reed hij een aardig seizoen met als hoogtepunt een knappe 3e plek in de afsluitende Giro etappe. Ook sprintte hij daar meerder malen rond de 10 plek, iets waarvan ik hoop dat hij dat dit jaar weer gaat doen. Begon het seizoen in ieder geval lekker met 2x een 4e plek in een etappe in Valencia.

Verwachtingen 2024 Juan-pedro-lopez-2024 🇪🇸 Juan Pedro Lopez // Punten 2023: 34 // Verwachting 2024: 50 punten

Juan Pedro Lopez blijft een prima klimmer maar qua punten houdt het nog niet echt over. Zal de Tour of de Alps en de Giro in dienst gaan rijden van Ciccone, wellicht dat hij in de UAE Tour voor eigen succes mag gaan. Verwacht niet zo veel van hem, dan kan het alleen maar meevallen.

Verwachtingen 2024 Gonzalo-serrano-2024 🇪🇸  Gonzalo Serrano // Punten 2023: 91 punten // Verwachting 2024: 100 punten

Serrano deed het nog best aardig afgelopen jaar met 91 punten. Bleef iets achter in vergelijking met de 2 seizoenen daarvoor maar al met al mag ik niet klagen. Verwacht dat hij zo'n beetje rond de 100/150 puntjes per jaar blijft pakken en dat is prima.

Verwachtingen 2024 Adrien-petit-2024 🇫🇷 Adrien Petit // Punten 2023: 0 // Verwachting 2024: 0 punten

Over het 2023 van Adrien Petit kunnen we het beter maar niet hebben. Waar ik verwachtte dat hij z'n 125 punten van 2022 kon evenaren werden het er op precies te zijn 0. Het voorjaar viel enigszins in het water en stond bol van de DNF'jes. Voor nu staat hij op de startlijst voor KBK en uiteraard hoop ik dat daar nog wat mooie klassiekers bij gaan komen. In de Giro zal hij waarschijnlijk als loods gaan dienen voor Gerben Thijssen die onlangs de Trofeo Palma op zijn naam schreef. Ik verwacht dan ook niks van Petit dit seizoen.

Verwachtingen 2024 Abel-balderstone-roumens-2024 🇪🇸 Abel Balderstone // Punten 2023: 6 // Verwachting 2024: 25 punten

Abel Balderstone reed best wel een prima debuutjaar bij de profs, boekte een overwinning in een 2.2 koersje in Portugal en reed de Vuelta uit. Ik haalde hem op WK1 als neo waardoor ik hem toch een beetje in de gaten hield afgelopen jaar en toen ik hem hier goedkoop op kon pikken wilde ik die gok wel wagen. Ik verwacht niet bijzonder veel van hem maar ik hoop dat hij hier en daar z'n puntjes kan sprokkelen.

Knechten 2024


Alle punten die de knechten van Caisse d'Epargne pakken zijn mooi meegenomen!

Verwachtingen 2024 Omar-fraile-2024 🇪🇸 Omar Fraile

Verwachtingen 2024 Matteo-badilatti-2024 🇨🇭 Matteo Badilatti

Verwachtingen 2024 Ludovic-robeet-2024 🇧🇪 Ludovic Robeet

Verwachtingen 2024 Tosh-van-der-sande-2024 🇧🇪 Tosh van der Sande

Verwachtingen 2024 Sanchez-canellas-2024 🇪🇸 Xavier Canellas

Verwachtingen 2024 Mikel-iturria-2024 🇪🇸 Mikel Iturria

Kozer90 vindt dit bericht leuk

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Verwachtingen 2024
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Verwachtingen 2023
» Verwachtingen 2023
» TL ONCE 2024
» Terugkooprecht 2024
» DELKO (DKO) 2024

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Wielerklassiekers 3 :: Teams :: Caisse d'Epargne (CEP)-
Ga naar: