Naar TIR: Ide Schelling
Naar PSL: Alessandro Pinarello + 8
Opnieuw een groot talent wat richting de kant van PSL komt. De nummer 2 van de Tour of Antalya kwam ik op het oog door het volgen van Edoardo Zambanini. In mijn ogen betaal ik rond de 85 mil voor dit talent. Een behoorlijk bedrag, maar ik zie het dan ook wel in hem zitten. Heeft goede klimmersbenen en is gewoon ontzettend jong. Mooi om te zien dat hij zijn puntjes op deze leeftijd al weet binnen te harken. Klimmerstalenten zijn wat dat betreft altijd welkom en ik heb veel zin om zijn ontwikkelingen te gaan volgen de komende tijd. Bij Bardiani altijd even afwachten waar ze aan de start mogen verschijnen, maar hij zal ongetwijfeld nog genoeg kansen krijgen dit seizoen in de wat kleinere klim koersen.
Ide Schelling vertrekt. Is ondertussen ook al weer 26 en weet leuke resultaten elke keer toch weer af te wisselen met mindere resultaten. Bij Astana zal hij zeker de ruimte krijgen om veel te koersen. Laat dan vandaag ook opeens weer een vormflits zien. Toch ben ik een beetje bang dat het zal blijven bij af en toe een vormflits, om vervolgens weer een lange tijd niks te laten zien.
Bedankt voor de onderhandelingen en succes met Ide.