Naar SKY: Van Aert + Majka
Naar ARG: Matthews + Cavendish + Golas + Arashiro + Capecchi
Hele grote deal met duidelijke kopmannen aan beide kanten. Uiteraard gaat deze deal mij vooral om Wout. Wout zal waarschijnlijk dit jaar alleen in de Tour het tenue van Sky mogen dragen, desalniettemin zal hij helemaal klaar zijn voor het volgende volledige seizoen. In Wout zie ik een absolute topper voor de komende jaren, hij heeft alle wapens om een hele grote te worden. Naast zijn bewezen kracht in de klassiekers heeft hij een sprint waar je een groene trui mee kan winnen en een tijdrit om wereldkampioen mee te kunnen worden. Het is dus zeker niet een typische klassieke renner die verder weinig punten pakt. Bij TJV lijkt hij perfect op zijn plek, ondanks dat hij ook wel eens moet werken voor Dylan of de gc guys.
Majka gaat hopelijk dit jaar de giro rijden, in deze onthoofde giro zie ik hem als een van de favorieten voor het podium. Daarna hoop ik dat hij een ploeg op gaat zoeken waar hij weer alleen de klimkopman kan zijn, CCC was perfect geweest voor hem... Maar Majka is niet degene die ik echt graag wilde in deze deal, Majka komt dan ook weer op de TL te staan.
Matthews is natuurlijk een grootse renner en nog helemaal niet zo oud. Ik denk dat Bling nog tot grootse dingen in staat is. Toch vraag ik mij af of hij nog heel lang op het aller aller hoogste niveau gaat blijven.
Verder is er een hele bult aan oude sv naar Argos gegaan, 215 miljoen. Mochten deze renners snel stoppen staat dit gelijk aan een absolute topneo. Hopelijk voor Ralf is dit het geval en kan hij er in de neosale echt wat moois mee halen.
Bedankt voor de snelle onderhandeling Ralf en veel succes met de renners.