Wielerklassiekers 3
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wielerklassiekers 3

In navolging van WK1 en WK2 is dit het WK3 forum!
 
IndexIndex  RegistrerenRegistreren  Inloggen  

 

 Deal RAB-SKY

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
BryanC

BryanC


Posts : 354
Join date : 09-11-19

Deal RAB-SKY Empty
BerichtOnderwerp: Deal RAB-SKY   Deal RAB-SKY Emptyza 4 jul - 23:28:22

Naar RAB: Majka + Pauwels + 45 miljoen
Naar SKY: Laurens de Plus

Zelden heb ik zo lang getwijfeld over een deal, maar hier is hij dan.....

Eerst de vertrekkende kant. Rafal is qua punten een van mijn kopmannen, maar hij was binnengehaald om uiteindelijk een toptalent mee aan te kunnen schaffen, het liefst een klimmer. Het is wel jammer dat ik Rafal zal missen op het wk en in de Giro, want ik denk dat hij daar wel eens flink kan gaan scoren. Gelukkig heb ik hem nog in Polen en Lombardije.
Serge Pauwels doet uiteraard geen pijn, heeft wel een prima sv (25) en zal waarschijnlijk redelijk snel stoppen.
Ik heb bewust een flinke zak geld overgehouden uit de veiling en de draft, de helft van deze zak wordt bij deze gebruikt. Voor renners als Laurens vind ik het niet erg wat geld te moeten spenderen. Ik zal toch sowieso niet mee gaan doen om de allergrootste neo's in de winter en de zomer.

Dan de grote aankoop...
Laurens de Plus gaat niet alleen in het echt naar Team Sky (oké Ineos), maar ook op wk3 zal hij in de kleuren van Sky te bewonderen worden. Laurens was bij de belofte al een erg groot talent. Zijn eerste jaar in de WT was een beetje moeilijk, maar goed hij was dan ook nog maar 20 jaar. In 2017 liet hij zijn neus al veel vaker aan het venster verschijnen en werd hij onder andere 24e in de Giro. Begin 2018 werd hij op training in Zuid-Afrika aangereden door een vrachtwagen, hierdoor heeft hij een groot deel van het 2018 seizoen moeten missen. Toen hij gerevalideerd was stond hij er eigenlijk gelijk prima voor. Hij reed resultaten in Amerika, Polen en op het Belgisch kampioenschap tijdrijden. Daarna viel hij mij erg positief op in de Vuelta, vooral de punchrit waar hij aanviel met nog 1,5km te gaan en net voor de lijn bij werd gehaald door Bala en Kwiato was erg sterk. Ook liet hij wederom zien dat de tijdrit echt een wapen is van hem.
Zoals we allemaal weten is Laurens in 2019 nog een flinke stap verder gegroeid. Het begon in de zandbak waar hij echt geweldig reed in dienst van Rogla, daarna een enorm sterke openingstijdrit in de Giro en een Tour waar hij al knechtend voor Steven met de beste 15 bergop meeging. Ook zijn punchkwaliteiten kwamen steeds meer aan het licht, zo reed hij een prima tweeluik in de Ardennen en wist hij op bijzonder goede wijze de Binckbank tour op zijn naam te schrijven.
Kortom, Laurens hoort in een rijtje met de grotere talenten van zijn generatie, als hij zich zo door blijft ontwikkelen gaat hij nog hele mooie dingen laten zien. Ik heb er volledig vertrouwen in dat Ineos een van de allerbeste teams is om hem te helpen met zijn ontwikkeling en ik denk dan ook dat hij zich nog heel mooi door gaat ontwikkelen.

Ik had Laurens wel liever bij TJV zien blijven, daar zag ik hem echt als de opvolger van Steven + kansen in de heuvels. Maar qua concurrentie verschillen TJV en Ineos eigenlijk helemaal nog niet bijzonder veel van elkaar (G Pats Bernal en Sivakov versus TD Rogla en Steven). Het blijft erop neer komen dat Laurens verder moet ontwikkelen om echt kopman te worden, dat zal bij zowel TJV als Ineos het geval zijn. Bij Ineos krijgen alle grote klimtalenten wel de kansen om een gt voor eigen kansen te rijden, aan Laurens dan om te laten zien dat hij er echt toe doet.

Laurens heeft de afgelopen tijd wat pijntjes aan zijn heup gehad, dus hij zal zijn seizoen wat later beginnen. Voor mij kan dat best wel eens een voordeel zijn. De kans bestaat dat Laurens zijn seizoen zo laat begint dat hij vlak voor en na de Giro nog wel gaat koersen, in tegenstelling tot Majka. Wie weet zal Laurens Binckbank en Guangxi rijden... Ik denk wel dat Majka hogere ogen gaat gooien in de Giro, dus dat gat in punten zou hij dan op moeten vangen door meer te koersen.

Ik ben mijzelf ervan bewust dat de kans best bestaat dat ik in waarde verlies zal maken op deze deal, hieronder mijn beweegredenen om toch deze deal te maken:
1. Er zijn maar weinig talentvolle klimmers in de categorie 175-300 miljoen, daarvan is ook nog eens vrijwel niemand te koop bij de managers van dienst. Om die reden vind ik het dus niet heel erg om een beetje te moeten overpayen voor een renner uit deze categorie. Ik denk dat ik voor de andere renners uit deze categorie meer had moeten overpayen dan ik nu voor Laurens doe.
2. Ik zie Poels als een van de slechtst mogelijke uitkomsten voor Laurens (wk-wise dan, Wout heeft natuurlijk wel maar mooi LBL gewonnen). Wout heeft in zijn carrière wel gewoon zo'n 175mln (+ punten die hij nog gaat scoren) bij elkaar gefietst. Dus als ik bij de slechtste uitkomst in waarde Pauwels + 10 kwijtraak, vind ik dat het risico meer dan waard. Zo'n klein beetje waardeverlies is makkelijk op te vangen. Daarnaast heeft Laurens ook nog eens een betere tijdrit dan Wout, voor de weekkoersen en eventueel (mede) kopmanschap in een gt kan dat erg belangrijk zijn.
3. Met mijn team wil ik een grote groep van jonge talentvolle renners verzamelen waar ik in geloof. Laurens past dus naadloos in deze visie.

Bedankt voor de duidelijke onderhandelingen Kelvin!
Terug naar boven Ga naar beneden
kschiffmacher

kschiffmacher


Posts : 660
Join date : 01-11-19
Age : 37
Location : Harderwijk

Deal RAB-SKY Empty
BerichtOnderwerp: Re: Deal RAB-SKY   Deal RAB-SKY Emptyzo 5 jul - 10:39:10

haha... heerlijk zo'n zondagochtend verhaal. Maar het klopt. Bryan omschrijft het ook mooi. Een hoop managers meldden zich voor de Plus met het verhaal dat ie nu wel in waarde gedaald zou zijn nu die naar Ineos zou gaan. Daarvan heb ik direct aangegeven dat ik hem niet voor een spotprijs weg doe. Elke keer als ik vroeg naar een andere grote naam bleken die niet bespreekbaar (hetgeen Bryan ook op doelt). Nu werd Bryan vrij vlot concreet met een kopman en daarmee had hij mijn aandacht.

Feitelijk waren we beiden duidelijk naar elkaar. Een deadline zou het niet worden, dus het moest een bod worden waarvan ik direct overtuigd was. Uiteindelijk heb ik duidelijk aangeven waar ik het voor zou doen en na een nachtje slapen, kreeg ik antwoord dat het akkoord was. Dus tadaaaa.

Inhoudelijke kant is eigenlijk dat ik momenteel een vrij jong team met her en der puntenpakkers. Met Majka bouw ik meer zekerheid in. Majka moet ook nog altijd 31 jaar worden, dus zal ook nog een paar jaar mee gaan.

Bryan ook jij bedankt voor je duidelijkheid en met name je concreetheid!
Terug naar boven Ga naar beneden
 
Deal RAB-SKY
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Deal SAL - BIA
» Deal PDM - GBM
» DEAL RAB - TIS
» Deal PDM - VAC
» Deal UNI - TIR

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Wielerklassiekers 3 :: Verwerkte transfers-
Ga naar: