Wielerklassiekers 3
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wielerklassiekers 3

In navolging van WK1 en WK2 is dit het WK3 forum!
 
IndexIndex  RegistrerenRegistreren  Inloggen  

 

 Persberichten - Aqua Blue Sport

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Mochie07

Mochie07


Posts : 982
Join date : 09-11-19
Age : 29

Persberichten - Aqua Blue Sport Empty
BerichtOnderwerp: Persberichten - Aqua Blue Sport   Persberichten - Aqua Blue Sport Emptyma 2 dec - 19:05:20

2 December - Someren(NED) Auteur: Mart Smeets

De perszaal is inmiddels goed volgelopen als Nicki Sørensen met een nog onbekende jongeman de zaal betreedt. Na een jaar afwezigheid kwam daar toch weer leven in een project wat velen al afgeschreven hadden. In 12 maanden radio stilte heeft Nicki niet stil gezeten: "Ik ben erg druk bezig geweest achter de schermen. Het is natuurlijk lastig wanneer de algemeen manager er plots mee stopt en de ploeg ontbindt(Stephen Moore ontbond eind 2018 het team na slechte resultaten, red.). Vooral omdat ik zelf ploegleider ben; het zakelijke aspect van dit vak is me niet op het lijf geschreven."

"Maar dat ligt in het verleden" Zegt de ervaren Deen met een optimistische glimlach. Hij vervolgt: "Eind oktober kwam ik in contact met een jonge, talentvolle manager. Vanaf daar is alles erg snel gegaan."De viervoudig Deens-kampioen kondigt op dat moment de nieuwe manager aan; Chiel van de Moosdijk. De man in kwestie neemt het woord over: "Ik was eigenlijk meteen enthousiast. Een mooi project en het mooiste shirt uit het peloton konden niet zomaar verloren gaan. Vanaf dat moment hebben Nicki en ik alles in werking gesteld om een doorstart te realiseren." Ook over de doelen is van de Moosdijk duidelijk: "We willen een stabiele, winnende ploeg zijn die bovenaan staat. Dit gaan we bereiken door een combinatie van jong talent en gevestigde namen."

De jonge Nederlander komt gretig en scherp over en voegt meteen daad bij zijn woord. "Onder deze visie kondig ik onze eerste aanwinst en kopman aan; Simon Yates". Bij het vallen van deze naam volgt er een korte schok door de zaal. Vol ongeloof kijkt de samengekomen pers toe hoe de Vuelta winnaar van 2018 in het fenominale blauw-goude shirt gepresenteerd wordt. Het is meteen duidelijk, dit is niet langer het Aqua Blue Sport van Stephen Moore. Dit is het Aqua Blue Sport van Chiel van de Moosdijk. Er wordt geen team gesmeed om leuk mee te rijden. Geen team om te winnen. Nee, dit team wordt gebouwd om te domineren. Mag ik dat zeggen? Dat mag ik zeggen!

Persberichten - Aqua Blue Sport Ppp_jf11
Chiel van de Moosdijk ondertekent zijn contract als algemeen manager Aqua Blue Sport (foto:Sirotti)
Terug naar boven Ga naar beneden
Mochie07

Mochie07


Posts : 982
Join date : 09-11-19
Age : 29

Persberichten - Aqua Blue Sport Empty
BerichtOnderwerp: Re: Persberichten - Aqua Blue Sport   Persberichten - Aqua Blue Sport Emptywo 4 dec - 20:24:08

04 December 2019 - Someren(NED) - Auteur: Mart Smeets

Aqua Blue Sport komt met Spaanse versterkingen

Nog geen twee dagen zit van de Moosdijk op zijn plek, en nu al worden de eerste transfers aangekondigd. De goud-blauwe formatie van de Brabander verwelkomt namelijk Mikel Landa en Ivan Garcia Cortina. Hiermee laat het meteen zien dat er niet alleen met grote woorden gesproken wordt, maar dat de nieuwbakken manager ook niet bang is groots te handelen. Landa is een gevestigde waarde in de top van elke klimkoers, waar Garcia een allrounder is die het af kan maken in vlaamse klassiekers, sprints, of heuvelwerk. Bovendien is Garcia pas 23.

Van de Moosdijk reageert kort: "Ik ben niet bang dat Yates en Landa elkaar in de weg gaan rijden. Landa komt uit een omgeving met veel concurrentie, wij gaan hem eindelijk de vrijheid geven die hij nodig heeft om die laatste stap te zetten." Ook over Garcia is de Nederlander duidelijk: "Met Ivan hebben we een super-talent binnen gehaald, die op korte termijn al mee gaat doen op verschillende tereinen."

'Snakebite', zoals velen van de Moosdijk noemen, rondt af met een opvallende uitspraak: "Ik ben nog lang niet klaar met het samenstellen van mijn team. Morgen kondig ik mijn volgende twee strijders alweer aan." Een van deze 'strijders' is mogelijk Amund Grondahl Jansen. De naam speelt al langer rond in het kamp van Aqua Blue Sport en volgens sommige experts is een contract zelfs al ondertekend. De tweede aanwinst is vooralsnog een raadsel, van de Moosdijk benadrukt nog even kort dat weinigen de komst van deze renner gaan zien aankomen. Hij verklapt wel alvast dat wiskunde deze aanwinst tot stand heeft gebracht.

Na dit gesprek kan ik alleen maar denken: Dit kan toch niet? Nou, het kan wel, want je ziet het.
Terug naar boven Ga naar beneden
Mochie07

Mochie07


Posts : 982
Join date : 09-11-19
Age : 29

Persberichten - Aqua Blue Sport Empty
BerichtOnderwerp: Re: Persberichten - Aqua Blue Sport   Persberichten - Aqua Blue Sport Emptyvr 6 dec - 12:43:06

06 December 2019 - Someren(NED) - Auteur: Chiel van de Moosdijk

3 aanwinsten voor verschillende terreinen

Met grote trots kan ik vandaag de volgende 3 versterkingen aankondigen. Armund Grondahl Jansen komt de klassiekerkern versterken. De 25 jarige Noor staat aan de vooravond van zijn sterkste jaren en wordt in staat geacht korte uitslagen te rijden in rittenkoersen van een week, lastige sprints, en natuurlijk het vlaamse werk. Wij zijn ervan op de hoogte dat Amund ook zijn taken als knecht moet uitvoeren, maar zijn ervan overtuigd dat hij hiernaast individueel ook genoeg succes kan boeken. Écht talent komt natuurlijk altijd bovendrijven.

Over talent gesproken; De volgende aanwinst is Filippo Ganna. Ganna heeft afgelopen jaar laten zien in tijdritten en op de baan nu al tot de absolute wereldtop te behoren. Daarnaast is Filippo nog aan het ontdekken waar zijn kwaliteiten in ritten in lijn liggen. Mogelijk gaan we proberen hem te laten proeven aan het klassieke werk of rittenkoersen over geaccidenteerd terrein. We gaan hiervoor natuurlijk uitvoerig testen. Dat Ganna een buitenkansje is werd duidelijk uit onze zelf ontworpen wiskundige benadering waar leeftijd en prestatie tegen elkaar weg worden gezet.

Tot slot introduceren we Pello Bilbao. De Bask is dit seizoen herenigd met zijn regio-, en leeftijds- genoot Mikel Landa. Samen gaan ze de strijd in de bergen aan om te bewijzen dat ze hun maximale potentie nog lang niet hebben bereikt. Met de kracht van vriendschap! Bovendien beschikt de aanvallend ingestelde Bilbao over een redelijk eindschot na een bergetappe of vlucht.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Persberichten - Aqua Blue Sport Empty
BerichtOnderwerp: Re: Persberichten - Aqua Blue Sport   Persberichten - Aqua Blue Sport Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Persberichten - Aqua Blue Sport
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Aqua Blue Sport (ABS) 2024
» Aqua Blue Sport 2021
» Aqua Blue Sport 2022
» Aqua Blue Sport 2023
» Het jaar van Aqua Blue Sport - 2021

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Wielerklassiekers 3 :: Teams :: Aqua Blue Sport (ABS)-
Ga naar: