Wielerklassiekers 3
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wielerklassiekers 3

In navolging van WK1 en WK2 is dit het WK3 forum!
 
IndexIndex  RegistrerenRegistreren  Inloggen  

 

 Het jaar van Aqua Blue Sport - 2021

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Mochie07

Mochie07


Posts : 982
Join date : 09-11-19
Age : 29

Het jaar van Aqua Blue Sport - 2021 Empty
BerichtOnderwerp: Het jaar van Aqua Blue Sport - 2021   Het jaar van Aqua Blue Sport - 2021 Emptydo 21 okt - 11:39:06

Na een bewogen coronajaar in de wielerwereld stond iedereen vol goede energie aan de start van het seizoen 2021. Vol goede moed en vertrouwen begon ik aan het eerste volledige wk seizoen, de eerste die voor het gevoel echt telt. Na een jaar het spel te hebben leren kennen en veel afgelaste koersen waren ik en mijn ploeg klaar voor het echte werk!

p1 - opwarmen & een super deal
Het voorseizoen begon zoals verwacht rustig. Hier en daar werd wat gesprokkeld terwijl de kopmannen zich in vorm reden. Gezien de focus van het team vooral op de klimkoersen ligt is het in p1 vooral zaak om niet teveel terrein te verliezen. Caruso liet zich voor het eerst goed zien met een top-10 klassering in de UAE tour en Haussler verraste met een 4e plaats in de omloop. De meest verrassende uitslag was misschien wel de 8e plaats in Parijs-Nice van Mattheo Jorgenson, een prestatie die zijn prijs direct opvoerde. O.a. een derde plek en achtste plek in respectievelijk de tirreno en het baskenland van Mikel Landa brachten het eindtotaal na p1 op 520 punten, een stabiel begin van het seizoen.

Ook werd er direct in p1 een flinke deal beklonken. De goed presterende Jorgenson en de talentvolle Ghirmay verlieten de ploeg voor de ervaren Uran en Gilbert (en 59 miljoen cash). Ik was erg blij met deze deal door de hoeveelheid zekerheid die ik inkocht, al viel het afscheid van vooral Ghirmay zwaar voor mij en de ploeg. Guarreiro verlaat de ploeg voor Mareczko + 40. Langzaam begon zich hierdoor ook een tactiek te ontwikkelen.

p2 - Il grande Giro
De giro van 2021 zat vol verwachtingen en verrassingen voor de ploeg. Dit was, mede door dit spel, veruit de leukste ronde om te volgen. Mijn goud blauwe formatie stond aan de stand met o.a. Caruso, Landa, en de tot nu toe wat tegenvallende S.Yates. Die overigens wel net de Tour of the Alps op zijn naam had geschreven. Daarnaast waren mannen als Bouchard en Bettiol aanwezig voor de eventuele verrassing. De giro begon slecht door het vroeg uitvallen van de man in vorm, Mikel Landa. Ook werden er in de eerste 2 weken weinig andere successen geboekt. Yates en Caruso(nu uit de schaduw van Landa) stonden echter goed in het klassement en Bouchard had de bergtrui stevig om zijn schouders. Met een flinke dosis Hoopium ging ik dus de 3e week in. En man! Wat werd mijn vertrouwen beloond. Bouchard stelde met vlag en wimpel de bergtrui veilig. Rit 18, 19 en 20 werden achtereenvolgens gewonnen door een sterk rijdende Bettiol, Yates en Caruso. Die laatste twee stelden daarmee ook de 3e en 2e plek veilig. Alleen de almachtige Bernal bleek te sterk voor mijn Blauw-Goude formatie. Het leverde 840 punten op. Slechts 1 ploeg presteerde beter in p2. Hiermee steeg ik tevens naar de 4e plek in de wk stand.

Daarnaast werd er nog geïnvesteerd in talent. Eiking mocht de ploeg verlaten om Price-Pejterson te verwelkomen. Na een goede vuelta van Eiking voelde ik lichte spijt, maar PP besvestigde vervolgens direct (u23 kampioen tt, nationaal, europees, en mondiaal).

p3 - een onverwachte held redt de meubelen
Na een succesvolle 2e periode werd een terugval ingecalculeerd. Al mijn kopmannen hadden de giro gereden en voor de tour had ik geen hoge verwachtingen. Met een vrijbuitersploeg(o.a. Ellissonde, Gilbert en Yates) vertrok ik naar Frankrijk. Kopman voor het klassement was Uran, die verrassend 2e werd in de ronde van Zwitserland. Voordat we naar frankrijk trokken won Timo Roosen nog wel even het nationaal kampioenschap. De tour viel redelijk mee, mede door een 10e plek van Uran (die lang 4e stond) en een 2e plek in de door van Aert gewonnen koninginnenrit van Kenny Ellissonde. Uran zou in zijn eentje verantwoordelijk worden voor de helft van de 386 punten die mijn ploeg zou halen in p3. Dit terwijl ik hem vooral voor zijn stop heb gehaald.

De goed rijdende Bystrom verliet de ploeg voor de zekerheid van Nathan Haas. Ook worden er talenten uitgewisseld; Eekhoff verlaat de ploeg voor Stewart.

p4 - De vuelta van de hoop
Voordat het peloton naar Spanje vertrok waren daar de olympische spelen. Uran blijft verrassen door een 8e plek veilig te stellen in zowel de weg- als tijdrit. Ook Bettiol laat zich hier goed zien (14e en 11e). Landa geeft vervolgens in Burgos hoop van goede vorm door de ronde op zijn naam te schrijven. Het lijkt dus wel goed te zitten na zijn val in de giro. Met o.a. Landa, Caruso, Ellissonde en Bouchard trekken we naar de vuelta. De ronde begint aardig met een 3e plek in de rit voor Kenny Ellissonde en een dag later ook de leiderstrui. Echter gaat het voor Landa niet zoals gehoopt, hij verliest tijd en zou later afstappen. Zoals ook in de giro is dit voor Caruso het sein om voor eigen kansen te gaan. Hij pakt een rit vanuit de vlucht. Bouchard is de enige renner in het klassement maar komt te kort voor een top-10 klassering. Hij besluit de ronde als 14e. Helaas valt deze vuelta overall wat tegen. Aan het eind van de periode staan er een prima 510 punten op de teller.

p5 - lang wachten & transfer-mania
Na een tegenvallende Vuelta is het ook in p5 lang wachten op de eerste punten. Veel kopmannen zijn al met vakantie, waardoor het een periode van sprokkelen en verrassingen moet worden voor mijn ploeg. na een volle maand staat ABS nog steeds op een schamele 8 punten, vanzelfsprekend de slechtst presterende ploeg van p5. Echter weten Haussler en Walls nog een deel van de meubelen te redden. De oude Haussler wordt in een helse parijs-roubaix 10e. De talentvolle Walls bevestigd zijn sprinters potentie door de gran piemonte op zijn naam te schrijven. Het puntentotaal zou blijven hangen op 178.

Op de transfermarkt is het echter complete gekte. Voordat het seizoen eindigt vind ik in korte tijd een paar goed deals. Cavendish, de Gendt, El Fares, Impey, Perez, Swift, Taaramae, Stybar, Grosu, Galvan en van Rooy komen de ploeg versterken. Stewart, Mareczko, Boaro, Gautier, Bettiol, Thwaites, Morton, Guarnieri, Bouchard, Haussler, Elissonde, Debesay en Jerman verlaten de ploeg.

Onder aan de streep heb ik dit seizoen flink wat cash en stoppers verzameld. Ik ben erg benieuwd wat dit in de komende seizoenen gaat brengen.

Ik beëindig het seizoen met een 13e plek. Dit is ietwat tegenvallend. Volgend seizoen ga ik voor een plek bij de beste 10!

Daarnaast wil ik graag Bryan feliciteren met zijn overwinning dit jaar! En mijn mede admins bedanken voor het mede mogelijk maken van dit prachtige spel. Maar in het belangrijkst natuurlijk alle spelers voor hun enthousiasme!

Namens Aqua Blue Sport,
Bedankt!

Joske47, Bennyboy, hofsje, Pozzovivo112, Timodej en Hapsnurker vinden dit bericht leuk

Terug naar boven Ga naar beneden
Mochie07

Mochie07


Posts : 982
Join date : 09-11-19
Age : 29

Het jaar van Aqua Blue Sport - 2021 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het jaar van Aqua Blue Sport - 2021   Het jaar van Aqua Blue Sport - 2021 Emptyma 20 dec - 8:30:35

Transferupdate

Aqua Blue Sport sluit in het off-season een paar grote deals. Sterkhouders Yates, Landa, Caruso en Stybar (en El Fares) verlaten allen de ploeg. Hart, McNulty, Padun en Gallopin (en Bidard) komen de gelederen versterken. Met deze verjonging hoop ik over een aantal jaar een sterk scorend team neer te zetten.

Daarnaast gaan Marczynski, Haas, Inkelaar, Power stoppen. Voor Inkelaar hoop ik dat hij over een aantal jaar weer een kans krijgt. Viviani en Whelan zitten nog in de wachtkamer maar lijken (voorlopig) ook de fiets aan de wilgen te moeten hangen.

We zullen de neo-sale aanvangen met +/- 330 miljoen, dit moet me in staat stellen verder te verjongen en een sterk team neer te zetten voor de komende jaren.
Terug naar boven Ga naar beneden
 
Het jaar van Aqua Blue Sport - 2021
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Aqua Blue Sport 2021
» Aqua Blue Sport 2023
» Persberichten - Aqua Blue Sport
» Aqua Blue Sport (ABS) 2024
» Aqua Blue Sport 2022

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Wielerklassiekers 3 :: Teams :: Aqua Blue Sport (ABS)-
Ga naar: