Wielerklassiekers 3
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wielerklassiekers 3

In navolging van WK1 en WK2 is dit het WK3 forum!
 
IndexIndex  RegistrerenRegistreren  Inloggen  

 

 Aqua Blue sport, Geduld op de proef - 2022

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Mochie07

Mochie07


Posts : 982
Join date : 09-11-19
Age : 29

Aqua Blue sport, Geduld op de proef - 2022 Empty
BerichtOnderwerp: Aqua Blue sport, Geduld op de proef - 2022   Aqua Blue sport, Geduld op de proef - 2022 Emptywo 2 nov - 10:13:57

Na een 13e plek in 2021 en een bewogen transferjaar besluit ik aan het eind 2021 het team te gaan herbouwen. Met mijn toenmalige team zou ik gedoemd zijn tot een vaste plek in de subtop, en dus besluit ik op de toekomst te spelen. De tactiek is simpel, gedegen puntenpakkers mogen het team verlaten voor cash en SV, het doel wordt het WK te winnen over 5 jaar. Alle renners die daar niet direct aan bijdragen vertrekken.

O.a. Yates, Landa, Uran en Bettiol verlaten het team. In mijn zoektocht naar renners die over 5 jaar punten halen kom ik algauw uit op renners tussen de 22 en 27. Zo haal ik Hart, Padun, Storer en McNulty binnen. Met 330 cash en o.a. Gilbert en Cavendish wil ik bovendien een aantal neo's halen die over 5 jaar kunnen scoren.

Het doel voor dit seizoen wordt top 20, maar ik ben op dit moment niet bezig met punten halen.

De neo verkoop
De neo verkoop draait niet uit op wat ik hoopte. Ik grijp naast mijn grote doelen en besluit halverwege wat cash te sparen voor later. Uiteindelijk blijf ik achter met Tim van Dijke, van Tricht en Koretzky (en El Gouzi en Schlegel voor een prikkie). In mijn poging om toch nog iets te maken van deze neo verkoop haal ik Verre nog op voor 62,5 mil bij Torsten. Van Tricht en van Dijke zal ik later in het seizoen met lichte winst verkopen. Zo speel ik ongeveer gelijk op deze neo verkoop, en blijf ik vooral met Verre wel tevreden achter.

P1, een verrassende start
Ondanks dat ik niet voor de punten ga, vlieg ik uit de startblokken. McNulty eindigt als 1e, 2e, en 4e, in 3 van de 4 koersen op Mallorca. Galvan eindigt verrassend 3e in Marseille waardoor ik na de maand Januari aan kop van de wk stand ga. Ik besluit er maar van te genieten voordat ik voorbij wordt gestormd. McNulty zou later ook 2e worden in het eindklassement van de Algarve, een etappe winnen in Parijs-Nice, en de Faun Ardeche Classic op zijn naam schrijven. Daarnaast is het vooral punten sprokken door bijvoorbeeld Cavendish (winst etappe Oman, UAE, en Milaan Turijn), Perez (winst Loire Atlantique), Uran (10e baskenland), Smith (2e Alfredo), en Padun (etappe en 3e klassement Gran Camino).

Na P1 kom ik uit op een prima 623 punten. Dit is zelfs meer dan p1 van het vorige seizoen. Echter is nu al een patroon te zien waarin ik vooral scoor in kleinere koersen. Wanneer de echte kampioenen in actie komen zal ik snel zakken in de rangschikking. McNulty en Padun laten wel zien puntenpakkers van de toekomst te kunnen zijn, dus ik ben meer dan tevreden!

P2, terug naar de realiteit
In p2 zal duidelijk worden hoe de verhoudingen op WK echt zitten. Ik ga een grote val maken in het klassement. Mijn punten komen werderom vooral uit koersen van het 2e niveau. Delaplace wint Paris-Camenbert, Storer wordt 2e in Tour of the Alps (weliswaar sterk bezet!), Gilbert eindigd als 3e in Circuit de Wallonie, en Hart sprokkelt wat punten in de ronde van Noorwegen.

Op WT niveau pak ik in de giro 2 etappes met de Gendt en Cavendish, en sprokkelt Cavendish verder wat punten met ereplaatsen.

379 punten is redelijk naar verwachting. Echter kan ik mijn klassering er niet mee vasthouden en begin ik te zakken.

P3, de Tour in dienst
Na een prima Dauphiné (Hart 8e, McNulty 11e na pech in de tijdrit) maak ik me op voor de Tour. Dit wordt er echter een zonder verwachtingen. Storer en McNulty zijn de meest in het oog springende namen namens mijn team. Echter rijden beide heren in dienst van een goed presterende kopman in Pogacar en Gaudu. Storer laat zich ondanks dit aanvallend prima gelden, maar weet dit niet om te zetten in resultaat. McNulty rijdt wat onopvallend in dienst en mag vaak zijn werk doen als 3e man achter Pogacar en zijn luitenant Majka.

ik begin hier langzaam mijn twijfels te krijgen over McNulty als klassementsrenner. Tot nu toe heeft hij nog niet echt laten zien goed te zijn in het hooggebergte. Tot etappe 17. Pogacar wil zijn gele trui terug verdienen en zet alles op alles om Vingegaard te kraken. De sleutel tot dit plan blijkt niet Majka, maar McNulty te zijn. McNulty rijdt de voorlaatste berg dusdanig hard op kop, dat enkel de 2e tourrivalen zijn wiel kunnen volgen. Gaudu? gelost, Quintana? nergens te zien, Thomas? Gekraakt, Jumbots? Weg! McNulty rijdt ze allemaal zoek, de aanval van Pogacar wordt zo perfect ingeleid. McNulty zal nog 90% van de slotklim op kop rijden, om in de laatste kilometer de rol te lossen. Het zou niet leiden tot de gedroomde tijdwinst van Tadej, maar aan Brandon heeft het niet gelegen. Hij heeft vandaag laten zien een man te zijn voor de toekomst!

P4, de vrije val
In P4 wordt er slechts wat gesprokkeld door mijn ploeg. Met Hart aan de start van de Vuelta is er nog wel hoop op wat punten. Hij begint de ronde goed en lijkt ergens tussen 5 en 10 uit te komen in het klassement. Een valpartij en knechtwerk voor Carlos Rodriguez gooien echter roet in het eten.

Ik eindig de periode met slechts 188 punten en zak voorbij de 20e plek. Jammer, maar ik heb wel weer een beoogde kopman voor de toekomst zien presteren.

Aan het einde van de periode gooi ik nog flink van SV over de plank om Tobias Foss (na een jaar aandringen) over te nemen van Rick. Foss kent een matig seizoen, maar ik geloof in zijn kwaliteiten naar de toekomst.

P5, een verrassende kampioen redt de meubelen
In P5 zet deze trent zich door. Ik scoor weinig en blijf achter in de rangschikking.

Ik heb inmiddels een huis gekocht en ben op vakantie. Mijn focus ligt even niet op het wielrennen. Tot een, voor mij willekeurige, zondag in september. In Mexico op het strand krijg ik ineens een appje Admins - WK3, Ben Pronk: "@Chiel, De wereldkampioen in je team Gap". Ik heb niet eens in de gaten welke koers vandaag verreden wordt, en ik heb al helemaal geen WK kandidaten in mijn team zitten. Met PCS op speed-dial zie ik heel snel iets heel geks staan: 89th World Championships ME-ITT (WC). 3. EVENEPOEL Remco, 2. KÜNG Stefan 1. FOSS Tobias.... Tobias fking Foss, wereldkampioen!

Een mooie opsteker en een direct bewijs van zijn kwaliteiten! Hij draagt met zijn resultaat bij aan 50% van de punten in P5. Ik blijf steken op 248 punten en een 25e plaats in de wk stand (1728 punten). Ietwat teleurstellend, maar redelijk volgens verwachting.

Transfers
Naast de eerder genoemde Foss haal ik nog een aantal namen met de blik op de toekomst: Peak, Traeen, en Moschetti zijn misschien niet de grootste talenten, maar passen prima in mijn tactiek. Een aantal renners die niet optijd zullen stoppen, zoals Roosen, Grosu, Smith, en van Rooy mogen het team verlaten.

Ik ga de neo verkoop in met 252 miljoen en de afzwaaiende Gilbert en Claeys.

Ontwikkeling naar 5 jarenplan
Boven verwachting: McNulty, Foss, Verre
Redelijk: Storer, Traeen
Afwachten: Padun, Hart, Peak, Moschetti
Tegenvallend/Onzichtbaar: Walls, Conca, Price-Pejtersen

Mochie07, Jappe666 en WCEendT vinden dit bericht leuk

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Aqua Blue sport, Geduld op de proef - 2022
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Aqua Blue Sport 2022
» Persberichten - Aqua Blue Sport
» Aqua Blue Sport 2023
» Aqua Blue Sport (ABS) 2024
» Aqua Blue Sport 2021

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Wielerklassiekers 3 :: Teams :: Aqua Blue Sport (ABS)-
Ga naar: