Wielerklassiekers 3
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wielerklassiekers 3

In navolging van WK1 en WK2 is dit het WK3 forum!
 
IndexIndex  RegistrerenRegistreren  Inloggen  

 

 BREAKING: Alfa Lum keert terug in het peloton

Ga naar beneden 
3 plaatsers
AuteurBericht
Noud

Noud


Posts : 306
Join date : 09-06-20

BREAKING: Alfa Lum keert terug in het peloton Empty
BerichtOnderwerp: BREAKING: Alfa Lum keert terug in het peloton   BREAKING: Alfa Lum keert terug in het peloton Emptyvr 19 jun - 10:54:23

Nadat de geruchten al enkele dagen gingen over de mogelijke financiële problemen van Euskatel-Euskadi is vandaag bekend geworden dat de ploeg per 2021 van titelsponsor zal veranderen. De nieuwe hoofdsponsor is Alfa Lum, een ploeg die na meer dan 30 jaar afwezigheid zijn comeback zal maken in het peloton. Voor oude wielerfans zal de naam Alfa Lum wellicht nog een belletje doen rinkelen, aangezien de ploeg in 1989 & 1990 furore maakte met een team dat volledig bestond uit Sovjet renners. Grote namen als Abduzhaparov, Tchmil en Konychev begonnen hun succesvolle carrière bij deze ploeg.

Oud-renners drijvende factor achter overname

Uit een persbericht van de ploeg is op te maken dat de eerder genoemde oud-profs ook de spil zijn in de overname van Alfa Lum. Dmitri Konychev zal de sportief directeur worden van de ploeg, terwijl oud-ploeggenoten Tchmil en Abduzhaparov zullen worden aangesteld als ploegleiders. Ook Piotr Ugrumov zal een rol gaan spelen binnen de ploeg. De ervaring van deze toppers zal zeer goed van pas komen bij het begeleiden van de jonge renners. Volgens Dimitry Konychev is dat ook het hoofddoel van de ploeg: 'Wij hebben dit initiatief genomen om het Oost-Europese wielrennen naar een hoger niveau te willen. We willen niet langer achter blijven bij het West-Europese wielrennen.'

Retroshirt nieuw level in geblazen

Het prachtige tenue dat in 1990 gebruikt werd door Alfa Lum zal ook bij de herstart gebruikt worden waardoor de ploeg zeer herkenbaar zou moeten zijn in het peloton. Het prachtige rood-witte tenue zal uiteraard iets moderner gemaakt worden, maar de basis voor het tenue zal identiek zijn.

BREAKING: Alfa Lum keert terug in het peloton PfHtqfWp0NTAWCRbWm9FEbkM67F0htjsN9hFqGOUSP5de5ovGi5P1FFxDxObnjqJSbiw6HubtaanWK0RbXnxFjw0aHX1T_JDWbfAOp3vBwFYkHIMSPP6su3MDs3HSw

Ploegleider Dmitry Konychev is verguld dat de ploeg in een soortgelijk tenue gaat rijden: 'In dit shirt heb ik mijn eerste stappen in het wielrennen mogen zetten. Het is het shirt waarin ik onder andere mijn eerste Tour de France etappe wist te winnen. Dat mijn zoon nu aan het begin van zijn carrière mogelijk ook in dezelfde kleuren mag gaan rijden vervuld me met trots.

Ook focus op Balkanlanden door sponsor

Waar de vorige versie van Alfa Lum zich volledig focuste op renners uit de Sovjet-Unie, zal de ploeg zich nu ook richten op renners uit de voormalige Balkan landen. Dit is in het belang van de sponsor die zich langzaam steeds meer wel gaan richten op de markt in de Balkan-landen. Dmitry Konychev geeft aan: 'Voor ons is het fantastisch dat we ook mogen werken met renners uit Balkan landen, we zien daar een enorm potentieel, en met name in Slovenië zijn de laatste jaren een aantal fantastische renners doorgebroken. Dat geeft ons de mogelijkheid om onszelf al vanaf het begin te profileren als een topteam in wording.'

Ploeg begint al vorm te krijgen

Op de vraag of er al contracten met renners waren afgesloten was Konychev erg duidelijk: 'Ja voor het grootste deel staat de ploeg al vast voor volgend jaar, we hebben een aantal kopmannen en belangrijke helpers vast gelegd. We denken dat we met de huidige renners al een grote rol kunnen spelen op het hoogste niveau, en we mogen zelfs al denken aan podiums in grote rondes. Op dit moment mogen we nog geen uitlatingen doen over transfers vanwege de regels van de WuKi, maar als de regels het toelaten zullen we meteen naar buiten treden.'

Wel werd duidelijk dat de ploeg nog niet volledig klaar is op de markt. 'We hebben op dit moment 18 renners onder contract voor volgend seizoen, maar willen onze kern nog uitbreiden zodat we op alle fronten competitief kunnen zijn. Ons doel is om een aantal renners transfervrij aan te trekken gedurende dit seizoen. Verder zullen we vooral de beloftes goed in de gaten houden om daar grote talenten te ontdekken die voor ons uit kunnen komen.

Geruchten over kopmannen worden niet bevestigd door Konychev

Een aantal dagen geleden verschenen hardnekkige geruchten in de media rondom een aantal potentiële aanwinsten van Euskadi. Onder andere Sivakov, Vlasov, Zakarin en Vakoc leken op weg naar de ploeg voor 2021. Dit leken allemaal aanwinsten die niet echt bij de Spaanse ploeg leken te passen, maar nu bekend is geworden dat de ploeg wordt overgenomen lijkt de kans veel groter dat de geruchten waar zijn. Toch kan Konychev niet bevestigen dat de geruchten echt waar zijn: 'Wij kunnen op dit moment niet bevestigen dat Sivakov, Vlasov, Zakarin en Vakoc zijn gecontracteerd. Het moge duidelijk zijn dat dit allemaal renners zijn die perfect in ons plaatje passen, en dat we volledig gericht zijn op succes met Oost-Europese renners. Het zijn stuk voor stuk renners die ons aan deze successen zouden kunnen helpen, en we hebben contact gehad. Maar of er op dit moment ook al iets getekend is kan ik niet bevestigen.'

Pogacar verlengt contract tot 2026
Wel werd duidelijk dat huidig Euskaltel kopman Tadej Pogacar één van de speerpunten zal blijven van Alfa Lum in de komende jaren. Pogacar heeft zijn contract zelfs verlengd tot eind 2026, waardoor hij nog minimaal zes seizoenen voor de Oost-Europese ploeg zal blijven rijden. Tadej Pogacar daarover: 'Ik ben erg blij met deze verlenging. De ploeg heeft enorm veel vertrouwen in mijn, en ik zal de komende jaren één van de speerpunten zijn van de ploeg. We hebben overleg gehad, en er zullen een aantal hele goede renners aangetrokken worden, die voor mij zullen gaan werken in de komende seizoenen. Het doel is om zo succesvol mogelijk te zijn, waarbij we voor 2024 de Tour de France voor de eerste keer willen winnen.'

In navolging van Pogacar werd ook duidelijk dat Padun (2024), Cherkasov (2023) en Bizhigitov (2021) hun contracten verlengd hebben bij de ploeg. Volgens ploegleider Konychev zullen met name Padun en Cherkasov de komende jaren een belangrijke rol gaan spelen binnen de ploeg: 'Met Padun en Cherkasov hebben we twee renners kunnen verlengen die een enorm potentieel hebben, zij zullen in de grote wedstrijden een belangrijke rol als helper hebben voor onze kopmannen. Daarnaast zullen ze vrijheid krijgen in de kleinere koersen. Zeker van Padun verwachten we dat hij de komende seizoenen zal doorstoten naar een eigen kopmanschap in een grote ronde.'

Verwachte voorlopige selectie
Ondanks dat Konychev de geruchten nog niet mocht bevestigen lijkt er al een hoop duidelijk over de vastgelegde renners voor volgend seizoen. WKNews geeft een opsomming van de renners die voorlopig lijken vastgelegd:

Tadej Pogacar - 2026 - Bevestigd
Pavel Sivakov - 2024 - Gerucht
Alexandr Vlasov - 2024 - Gerucht
Ilnur Zakarin - 2022 - Gerucht
Mark Padun - 2024 - Bevestigd
Petr Vakoc - 2023 - Gerucht
Jan Polanc - 2023 - Gerucht
Nikolay Cherkasov - 2023 - Bevestigd
Vadim Pronskiy - 2023 - Gerucht
Mikhel Raim - 2022 - Gerucht
Alexander Konychev - 2024 - Gerucht
Sergey Chernetskiy - 2022 - Gerucht
Yuri Natarov - 2022 - Gerucht
Dmitry Strakhov - 2022 - Gerucht
Ramunas Navardauskas - 2021 - Gerucht
Pavel Poljanski - 2021 - Gerucht
Andrey Zeits - 2021 - Gerucht
Zhandos Bizhigitov - 2021 - Bevestigd


Laatst aangepast door Noud op vr 19 jun - 12:41:13; in totaal 1 keer bewerkt

Joske47 en Timodej vinden dit bericht leuk

Terug naar boven Ga naar beneden
MelvinBraam

MelvinBraam


Posts : 579
Join date : 09-11-19

BREAKING: Alfa Lum keert terug in het peloton Empty
BerichtOnderwerp: Re: BREAKING: Alfa Lum keert terug in het peloton   BREAKING: Alfa Lum keert terug in het peloton Emptyvr 19 jun - 12:17:52

mooi jurkje als tenue
Terug naar boven Ga naar beneden
Timodej

Timodej


Posts : 1100
Join date : 11-11-19
Age : 33
Location : Rotterdam

BREAKING: Alfa Lum keert terug in het peloton Empty
BerichtOnderwerp: Re: BREAKING: Alfa Lum keert terug in het peloton   BREAKING: Alfa Lum keert terug in het peloton Emptydi 30 jun - 0:08:50

Heerlijk stukje proza. Jammer dat Euskadi het alweer voor gezien houdt, maar mooi dat er zo'n Sovjet blok op staat. Veel succes gewenst!
Terug naar boven Ga naar beneden
Timodej

Timodej


Posts : 1100
Join date : 11-11-19
Age : 33
Location : Rotterdam

BREAKING: Alfa Lum keert terug in het peloton Empty
BerichtOnderwerp: Re: BREAKING: Alfa Lum keert terug in het peloton   BREAKING: Alfa Lum keert terug in het peloton Emptydi 8 dec - 23:08:57

BREAKING: Alfa Lum keert terug in het peloton Alfa-l10
Hierbij je nieuwe avatar. Ik zal je naam ook zo wijzigen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




BREAKING: Alfa Lum keert terug in het peloton Empty
BerichtOnderwerp: Re: BREAKING: Alfa Lum keert terug in het peloton   BREAKING: Alfa Lum keert terug in het peloton Emptyvr 11 dec - 4:21:41

Verdorie Noud, nu sta ik met Androni niet meer bovenaan in de Teams lijst...!
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




BREAKING: Alfa Lum keert terug in het peloton Empty
BerichtOnderwerp: Re: BREAKING: Alfa Lum keert terug in het peloton   BREAKING: Alfa Lum keert terug in het peloton Emptyvr 11 dec - 11:00:49

Mooi stukje Noud! Kan ik altijd waarderen als er wat extra moeite wordt gedaan in de teksten Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





BREAKING: Alfa Lum keert terug in het peloton Empty
BerichtOnderwerp: Re: BREAKING: Alfa Lum keert terug in het peloton   BREAKING: Alfa Lum keert terug in het peloton Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
BREAKING: Alfa Lum keert terug in het peloton
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Welkom terug! Seizoen 5 gaat van start
» Alfa Lum 2021
» Sponsoring Alfa Lum op losse schroeven
» Alfa Lum 2023
» TL Alfa Lum 2023

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Wielerklassiekers 3 :: Algemeen :: Algemeen forum :: Teamnamen-
Ga naar: