Naar CDC: L. Taminiaux
Naar AST: S. Moniquet
Ik heb eind vorig seizoen Lionel gekocht als extra optie voor de voorjaarsklassiekers. Iemand die gewoon een heel sterk eindschot heeft en bovendien de kasseien goed over kan komen. Leuk dat hij deze periode nog even bij Astana mag schitteren, gezien zijn programma kan hij best nog wel eens puntjes scoren in P1. Maar hij was geen renner om koste wat kost aan te houden... Ik ben namelijk benieuwd welke rol hij gaat krijgen bij Alpecin, ook mede omdat Merlier, Philipsen, de Bondt vaak dezelfde koersen rijden.
Daarvoor in de plaats komt Sylvain Moniquet.
Sylvain is een relatief oude neo maar dat zie ik juist als voordeel in deze. Bij FDJ keken ze hun ogen uit vanwege zijn klimcapaciteiten en dat is ook wel gebleken in zijn redelijke uitslagen de laatste twee jaar. Volgens Belgische media kan het echt een hele sterke klimmer worden, en die heb ik liever in mijn selectie dan een klassieke renner die het vooral moet hebben van P1. Moniquet komt in een hele jonge club renners en ik denk echt dat hij iets kan gaan laten zien. We gaan het volgen!!
Succes Rawolf met Lionel.