Naar IAM: Jake Stewart
Naar ABS: Cavendish + 5
Ik was eigenlijk niet van plan om Stewart te laten gaan. Maar Melvin bleef net zolang biedingen naar me gooien totdat ik aan het idee begon te wennen. Ik geloof erg in Stewart. Het bod representeert dan ook heel wat waarde. Stewart werd als neo 2e in de omloop, wat zijn waarde enorm de lucht in heeft geschoten. Sinds dien is het echter op en af met de brit. Ik verwacht dat hij altijd een sterke sprinter zal zijn op zwaardere parcoursen, maar weet niet zeker of hij in de klassiekers goed genoeg mee kan, of ooit bij de absolute topsprinters gaat horen. Ergens ben ik ook bang dat de koers hem erg mee zat en hij wat vroeger gepiekt heeft dan andere renners.
Dan komt Cavendish ervoor terug. Cavendish is een fijne renner om te hebben. Hoge stop verzekerd me van een goede neo. Maar zolang hij niet stopt is hij goed voor genoeg punten. Ik heb deze deal gemaakt met de gedachte dat ik van 140 miljoen een betere neo kan halen dan Stewart. We gaan zien of dat lukt
.
Melvin bedankt voor de onderhandelingen! Hopelijk bewijst hij zijn waarde voor je! Ik zal hem met interesse blijven volgen.