Het is eindelijk gelukt! Superman Lopez komt thuis.
Naar RAB: Simon Yates + 10
Naar AST: Miguel Ángel López
Ik hoop vooral niet dat Kelvin moe is geworden van mijn aanhoudende interesse voor MAL, maar ik ben echt heel, heel, heel errug blij. Sterker nog, het is denk ik mijn leukste deal in mijn WK carrière. Ik ben niet voor niets fan van team Astana, en dat komt mede door de ontiegelijke grinta die MAL altijd liet zien in zijn Astana tijd. Het is misschien een bevlogen mannetje met wat rare streken zoals zijn recente show tijdens de Vuelta bij Movistar. Echter geloof ik dat Vino hem weer kan kneden tot een van de beste klimmers van het peloton. Ik moet denken aan die geweldige touretappe zege van 2020 op die welbekende berg de Col de la Loze waar die Pog en Rog bergop liet staan. Lopez vormt dus nu samen met Lutsenko en toekomstig talent Tejada de basis voor mijn team op WK3, en daar ga ik lekker van genieten.
De vertrekker Yates heb ik zoals gezegd tijdens de deadline veel minder mee. Ook wel een aanvallende coureur maar vindt hem soms wat flets waar ik weinig mee kan. Ja, ik denk dat het puur voorkeur is want de kwaliteiten van Yates staan natuurlijk buiten kijf als grote ronde winnaar.
De 10 mil was nodig om Kelvin over de brug te helpen, dit vanwege de twee teams waar MAL toch net wat meer ondersteuning gaat krijgen. Daarnaast is MAL iets jonger dan dat Yates is.
@Kelvin dank voor de altijd toffe onderhandelingen. Het blijkt maar weer op WK dat de aanhouder vaak wint!