Allereerst vind ik het erg jammer dat Wright SKY gaat verlaten. Alfred stond in principe ook helemaal niet te koop, maar toch is het er van gekomen. Ik denk dat Alfred zomaar over een jaartje of 3 een stuk meer waard zal zijn dan nu, echter hoop ik dat ik Niki en Dion tegen die tijd weer heb weten te ruilen tegen renners die dan ook meer waard zijn geworden.
Tanel heeft wel van het begin af aan te koop gestaan, ik had een goed jaar van hem verwacht met kopmanschap in de Giro en het wk (+itt) en de os (+itt) erbij. Voor de coronacrisis heeft hij ons laten zien dat hij nog altijd meer dan behoorlijk in orde is.
Deze deal is dus gedaan om meer handelsmateriaal te krijgen. Niki en Dion zullen dan dus ook op de TL komen.
Met Niki verwelkomt Team Sky na Bettiol (op wk2) een tweede renner die De Ronde op zijn naam heeft weten te schrijven. Niki vertegenwoordigt natuurlijk een flinke waarde, dat is de grootste beweegreden voor mij geweest om Niki binnen te halen. Niki zit nu wel in de lappenmand, maar in zijn klassiekers had ik hem dit jaar toch nog niet gehad, dus dat is niet zo'n groot probleem. Voor de klassiekers van 2021 is hij namelijk al weer makkelijk volledig hersteld.
Met Dion Smith heb ik weinig, best een goede renner die volgend jaar wel eens naar een team kan gaan met meer vrijheid. Maar Dion komt dus ook bij Team Sky weer op de transferlijst.
PPF, bedankt voor de onderhandeling