NAAR ARG: Jakub Mareczko + 3,7M
NAAR BOR:Tom Bohli + Eduard-Michael Grosu
Renners die vertrekken
Met pijn in het hart neem ik afstand van Grosu. Sympathieke vent met wie het altijd lekker sarmale en mititei eten was. En naast zijn kwaliteiten in de keuken, wist hij ook met enige regelmaat nog punten binnen te harken voor Argos. Die zekerheid was zeker welkom bij Argos. Echter wilde EM (zo mag ik hem noemen) ook eens in een andere keuken gaan kijken en daarbij voelt Duitsland toch een beetje als zijn tweede thuis. Erg jammer, maar als het eenmaal in de hoofd van een renner zit, sla je het er niet meer uit. Overigens is dat slaan wel de druppel geworden, waardoor hij per direct weg wilde.
Goede vriend Tom Bohli voelde niet meer het vertrouwen dat hij eerder wel altijd heeft gevoeld. Er waren wat meningsverschillen, maar zoals het een Zwitser betaamt, heeft hij zich altijd neutraal opgesteld. Echter nadat het signaal vanuit de leiding van Argos kwam dat er wellicht wat jong bloed richting het team gaat komen tijdens de NEO-ronde heeft hij zijn alpenhoorn gepakt en zijn grootmoeders recept voor een Chügelipastete. Dit kan nog weleens van pas komen als hij samen met EM in de keuken staat.
Aanwinst
Naar Argos komt Jacub Mareczko. Nadat de teamleiding had gehoord dat er na wegwerkzaamheden in de straat bij familie Mareczko flinke drempels geplaatst zijn, is het contact gelegd. Naar verluid is Jakub als een gek gaan trainen op de drempels, wat zijn status als sprinter op het puur vlakke, wellicht teniet doet. Verwacht wordt dat de Hatta dam een eitje gaat worden. Argos heeft er dan ook alle vertrouwen in dat het een schot in de roos wordt met deze man.
Tot slot
Adriaan en ik waren er eigenlijk vrij snel uit. Regelmatig zijn we lekker over renners aan het praten, verdeeld over de verschillende WK's en na de interesse in Grosu zijn we er vrij snel uitgekomen. De 3,7M is een kleine tegemoetkoming, zodat we beiden tevreden zijn.
Dank voor de onderhandeling en tot de volgende!