Wielerklassiekers 3
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wielerklassiekers 3

In navolging van WK1 en WK2 is dit het WK3 forum!
 
IndexIndex  RegistrerenRegistreren  Inloggen  

 

 Deal MUN - PDM

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Gast
Gast




Deal MUN - PDM Empty
BerichtOnderwerp: Deal MUN - PDM   Deal MUN - PDM Emptyzo 28 feb - 1:27:39

Deal MUN - PDM

Naar MUN: Nathan Van Hooydonck + Benjamin Thomas + Cesare Benedetti
Naar PDM: Matthias Frank + Thomas de Gendt + Damien Gaudin.

Het was een zware onderhandeling en ik wil Torsten bedanken voor de manier waarop hij hier mee omging. Ik was wat te voorbarig van start gegaan met onderhandelen waardoor Karsten (mijn coach) in eerste instantie even op de rem trapte. Ik heb hier van geleerd dat ik in de toekomst eerder overleg met Karsten.

Het doel van de deal was het verder verjongen van mijn team. Ik denk dat ik met Van Hooydonck en Thomas jongens heb aangetrokken waar nog rek op zit en die nog lang als subtopper mee zullen kunnen. Frank en de Gendt zijn hun SV + een beetje waard, zij zullen hier en daar nog wel eens in de goede vlucht zitten en mogelijk hiermee nog een bergtrui en of ereplaats in een etappe meepakken, maar ik denk dat ze over hun top zijn en dat ze niet heel veel meer gaan verdienen. Gaudin en Benedetti werden in de deal betrokken om een deal met gesloten portemonnee mogelijk te maken. Dit zijn renners die marginaal meer dan hun SV waard zijn.

Met het aantrekken van Van Hooydonck neem ik een gokje. Hij is nu een degelijke kasseien- en tijdrijder. Ik ga ervanuit dat Jumbo Visma (gezien hun beleid de laatste jaren) hem uitgebreid getest heeft en dat er rek op zit. Met de betere begeleiding (al dan niet de ketonen Wink) verwacht ik dat Van Hooydonck nog flinke stappen kan zetten. Ik hoop dat hij daarmee een degelijke subtopper in het kasseien en tijdrijd werk kan worden waarmee hij leuke ereplaatsen kan rijden (al dan niet in een latere fase in zijn carrière bij een andere ploeg, ik realiseer me dat hij met WvA in de ploeg vaak zal moeten knechten).

Ook met Benjamin Thomas gok ik een beetje. Ik hoop dat hij na de spelen in Tokyo (en anders desnoods na de spelen in Parijs) zich meer op de weg gaat focussen. In de tijdrit behoort Thomas in mijn ogen al bij de (sub)top van de wereld (top-20). Hij heeft in het verleden ook al laten zien dat hij in heuvelachtige (eendags)koersen ook prima mee kan. Ik hoop dat Thomas zich verder toelegt op heuvelachtige en kasseien eendagskoersen. Als Fransman bij een Franse ploeg zijn er dan flink wat mogelijkheden om punten te scoren in .1 en .hc koersen (en mocht hij zich spectaculair ontwikkelen is er misschien ook wat mogelijk op WT niveau). Het gevaar met Thomas zit er wel in dat hij zich ontwikkeld tot locomotief in klassementstrein, dus ik hoop maar dat dat niet gebeurt.

Ik besef me dat ik best wat risico neem met deze deal en als de ontwikkeling van beiden stokt, maak ik verlies op deze deal. Als 1 van beiden echter nog door kan ontwikkelen lijkt het me een prima deal voor mij en als beiden zich doorontwikkelen ben ik m.i. de "winnaar" van deze deal.
Terug naar boven Ga naar beneden
Flowtosti

Flowtosti


Posts : 979
Join date : 09-11-19

Deal MUN - PDM Empty
BerichtOnderwerp: Re: Deal MUN - PDM   Deal MUN - PDM Emptyzo 28 feb - 8:21:59

Deal klopt

Hinkte wat beide renners betreft al tijdje op twee gedachten. Ik heb een waarde in mijn hoofd, maar hoe realistisch is die eigenlijk? Of beter: hoe groot is de kans daar op? Niet voor niets stonden ze daarom op de TL.

Thomas begon al leuk dit jaar. Iets dat mijn twijfel verder aanwakkerde. Toch acht ik de kans het grootst dat hij hooguit punten gaat scoren in tijdritten en dat is minder lucratief (tenzij je Ganna heet). Van Hooydonck werd ook ooit een grote toekomst voorspeld, maar heeft wat pech gehad en is wellicht ook voorbijgestreefd. Met Dekker, Kooij en ook nog Eenkhoorn verwacht ik eigenlijk dat hij op termijn zal zakken in de hierarchie. Ik wilde de Omloop nog even afwachten (ijdele hoop) en daar komt Hooy toch met de eersten boven op de Bosberg (of was het dat andere heuveltje?). Aangezien op WK geen teampunten te verdienen zijn laat ik hem toch maar gaan.

Frank, De Gendt en Gaudin komen de ploeg versterken. Eigenlijk verwacht ik alleen van De Gendt nog wel wat punten en alles wat die andere twee nog binnenhalen is winst.

De laatste alinea van Erik beschrijft het juist. Ik kies voor de zekerheid van 110 miljoen (+nog wat kleins idvv prijzengeld). Hopelijk komt die snel vrij om te herinvesteren. Natuurlijk hoop ik dat beide renners nog eens echt doorbreken en dat Erik daarmee de winnaar van de deal wordt. Mijn kant zal er toch niet door veranderen Wink

Erik bedankt voor de onderhandelingen. Je hebt prima gehandeld en gecommuniceerd. Het is alleen maar goed dat je overleg hebt met je coach 'tijdens' de onderhandelingen ipv een afgekeurde deal.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Deal MUN - PDM Empty
BerichtOnderwerp: Re: Deal MUN - PDM   Deal MUN - PDM Emptyzo 28 feb - 10:26:34

Deal besproken en akkoord!
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Deal MUN - PDM Empty
BerichtOnderwerp: Re: Deal MUN - PDM   Deal MUN - PDM Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Deal MUN - PDM
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Deal: PSL - MAP
» Deal: ONE - AST
» Deal MUN - COL
» Deal BIA en AFC
» Deal FGU - MAP

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Wielerklassiekers 3 :: Verwerkte transfers-
Ga naar: