Naar DQS: TIBERI Antonio + POZZOVIVO Domenico + MINALI Riccardo
Naar SAL: POLITT Nils + ROTA Lorenzo + RICHEZE Ariel + GRIGNARD Sesbastien
Grote deal tussen DQS en Salvarini, waarmee we de ploeg iets internationaler maken. De deal valt voor mij in een aantal delen uiteen:
Tiberi = Politt: Er is door het vorige management grof betaald voor de Italiaanse youngster die onmiskenbaar talent heeft, maar het talent zit vooral op de tijdritfiets. Ik kies graag voor wat meer zekerheid en heb veel vertrouwen in Politt die bij Bora denk ik helemaal tot wasdom zal komen. De eerste aanzet hiervoor is de afgelopen weken al zichtbaar. De komende jaren verwacht ik dan ook een stuk meer van Politt.
Pozzovivo = Rota + Richeze: Mijn ploeg heeft met Ulissi, Nibali, Colbrelli, Aru en Pozzo vijf heel hoge Italiaanse stopvergoedingen. Eén ervan mocht wel vertrekken en dat is Pozzo geworden met een stop van 105. Hiervoor in de plaats komt de stop van Richeze (40) die na dit seizoen wel zal stoppen en Rota waar ik wel 65 mil voor over heb, daar zit nog rek op.
Minali = Grignard: Minali rijdt toevallig gisteren een leuke uitslag maar kwam maar net aan een contract (voor het tweede jaar op rij) en mijn vertrouwen is niet zo groot. Ik heb hem ook op WK2 dus dan laat ik hem wat makkelijker gaan. Grignard was bij de jeugd toch een serieus goede Belgische renner, hopelijk krijgt hij wat tijd om te ontbolsteren, daarvoor zou hij bij Lotto op zich goed moeten zitten.
Monsieur Cannibale, dank voor de constructieve onderhandelingen en veel plezier met het volgen van de Italiaanse armada.