Naar AND: Calmejane Lilian + Villella Davide + Quarterman Charlie
Naar BIA: Tolhoek Antwan + Devenyns Dries + Williams Stephen + 5
Een leuke deal die relatief snel tot stand kwam. Mijn team verlaten Calmejane. Ik verwacht dat hij, na een door gekenmerkt door blessureleed, dit jaar weer leuke dingen zal gaan doen. Deze deal lukte echter alleen wanneer Lilian betrokken werd. Daarnaast Villella, die sinds zijn vertrek bij Astana stil lijkt te staan in zijn ontwikkeling en van wie ik niet veel meer verwacht, al hoop ik voor Freek uiteraard van wel. Als laatste Quarterman. Ik heb aan
@ben_pronk eerst toestemming gevraagd of hij akkoord was met het vertrek; dat was hij gelukkig.
Naar mijn team komen Tolhoek, Devenyns en Williams.
Allereerst Tolhoek. Antwanito. De onderhandelingen begonnen met hem. Vorig jaar na het seizoen geopereerd aan z'n liesslagaders. Hij kan nu voor het eerst in 3 jaar weer in z'n zadel zitten in plaats van alleen maar staan. Als je op die manier alsnog top 15 kan rijden in Lombardije moet er meer in het vat zitten. Om die reden wilde ik hem er erg graag bij hebben. Devenyns won vorig jaar nog de Cadel Evans Great Ocean Road Race, maar heb ik er vooral bij voor z'n stop. Williams dan. De winnaar van de Ronde de l'Isard van 2018 en de nummer 5 van de baby giro van datzelfde jaar kende sindsdien een aaneenschakeling van tegenslagen. Vorig jaar werd de oorzaak van zijn problemen gevonden en werd hij dan uiteindelijk geopereerd aan zijn knie. Sindsdien werkt hij aan de terugkeer naar zijn oude niveau. Het is de vraag of hij dit ooit echt weer gaat benaderen, maar indien dit lukt heb ik hier een hele mooie deal. Hij zit in ieder geval weer "soepel" op z'n fiets.
Freek, bedankt voor de leuke en open onderhandelingen.