De uitleg:
Een deal waar ik de zeer gewenste voorjaarskopman mee binnen haal, met het risico dat ik een topper in de dop laat gaan.
Vertrekkend zijn Ardila, net 22, matige L'Avenir gereden, maar nog altijd winnaar van de baby giro van 2 jaar terug. Dat talent is niet verdwenen, maar hij heeft gewoon nog iets meer tijd nodig om door te ontwikkelen.
Ook weg gaat Gavin Mannion. Gavin heeft de pech dat hij bij het Amerikaanse Rally rijdt, en door covid gewoon weinig aan koersen toe is gekomen. De koersen waar hij startte haalde hij z'n puntjes wel, maar zo goed als 2017 en 2018 gaat hij denk ik niet snel meer worden.
Om de deal rond te maken heb ik ook (indirect) 60 cash in moeten leveren. Dit geld was eigenlijk bedoeld voor een neo, maar een neo an sich moet een mooie deal niet in de weg staan.
Naar Bianchi Campagnolo komt namelijk een echte voorjaarskopman, Søren Kragh Andersen. Søren heeft een waardeloos jaar achter de rug. Ziek in het voorjaar, ziek in de tour, tussendoor nog gezeik met z'n team. In de Beneluxtour zag je echter dat de kwaliteit er zeker nog zit. Een verkeerde waaier en een ongelukkige val maakte aan een mooie klassering een einde.
Na lange onderhandelingen en prijzen van renners die in alle opzichten niet positief voor mij uitvielen, zijn we er uitgekomen.
Kevin, thanks voor de onderhandelingen. Je blijft altijd beleefd en staat open voor discussie. Ik hoop voor jou dat Ardila zich net zo stormachtig ontwikkeld als het laatste toptalent dat mijn team verliet: Gino Mäder.