Wielerklassiekers 3
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wielerklassiekers 3

In navolging van WK1 en WK2 is dit het WK3 forum!

IndexIndex  RegistrerenRegistreren  Inloggen  

Deal FDJ - BIA

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
Timodej

Timodej

Deal FDJ - BIA Empty
BerichtOnderwerp: Deal FDJ - BIA   Deal FDJ - BIA Emptyzo 5 sep - 22:57:50

Naar FDJ: Ardila + van Genechten + Mannion + 35
Naar BIA: Kragh Andersen Søren

Uitleg volgt.
Terug naar boven Ga naar beneden
ZwartebroekengeIetrui

ZwartebroekengeIetrui

Deal FDJ - BIA Empty
BerichtOnderwerp: Re: Deal FDJ - BIA   Deal FDJ - BIA Emptyzo 5 sep - 22:59:17

Deal Klopt

Het was niet een makkelijke deal maar uiteindelijk kwamen we hierop uit. Timo kwam bij mij met interesse voor SKA ik stond wel open voor onderhandelingen. Ik heb SKA hoog zitten, maar ik denk dat ik hiermee ook best wel een redelijk leuk bedrag terug krijg voor hem. Hij mocht weg omdat ik met mijn team niet mee doe voor overwinningen en hierdoor verder probeer te kijken, jongere renners kopen en stopvergoedingen om cash te krijgen voor neo's komende jaren. Hiermee kop ik allereerst Ardila, in 2019 was hij de winnaar in de Giro U23. 2020 was een lastiger eerste jaar van hem bij de profs door corona en andere problemen. Dit jaar is dat opgelost en rijdt hij al een stuk beter met ook een elfde plek in het klassement in Burgos. In de Tour de l'Avernir kwam het er nog niet helemaal uit maar ik heb zeker wel geloof dat het nog goed kan gaan komen komende jaren bij UAE daarom dat ik bereid ben deze prijs te betalen. Gavin Mannion komt ook, hij heeft een leuke stopvergoeding, en pakt ook nog steeds zijn punten wel al zal hij niet meer zoveel pakken als in 2017. Ik verwacht dat hij bij Rally wel een vrije rol zal blijven krijgen om resultaten te halen komende jaren. Tot slot komt ook Jonas van Genechten en hij heeft al aangegeven te stoppen aan het einde van het jaar waarmee ik zijn 25 miljoen stopvergoeding binnen haal aan het einde van het jaar. + 35 was om de laatste verschillen recht te trekken.

Timo veel plezier met SKA, ik hoop dat hij de potentie kan halen die ik voor hem in de toekomst zie.
Timodej

Timodej

Deal FDJ - BIA Empty
BerichtOnderwerp: Re: Deal FDJ - BIA   Deal FDJ - BIA Emptyma 6 sep - 20:56:28

De uitleg:

Een deal waar ik de zeer gewenste voorjaarskopman mee binnen haal, met het risico dat ik een topper in de dop laat gaan.

Vertrekkend zijn Ardila, net 22, matige L'Avenir gereden, maar nog altijd winnaar van de baby giro van 2 jaar terug. Dat talent is niet verdwenen, maar hij heeft gewoon nog iets meer tijd nodig om door te ontwikkelen.
Ook weg gaat Gavin Mannion. Gavin heeft de pech dat hij bij het Amerikaanse Rally rijdt, en door covid gewoon weinig aan koersen toe is gekomen. De koersen waar hij startte haalde hij z'n puntjes wel, maar zo goed als 2017 en 2018 gaat hij denk ik niet snel meer worden.
Om de deal rond te maken heb ik ook (indirect) 60 cash in moeten leveren. Dit geld was eigenlijk bedoeld voor een neo, maar een neo an sich moet een mooie deal niet in de weg staan.

Naar Bianchi Campagnolo komt namelijk een echte voorjaarskopman, Søren Kragh Andersen. Søren heeft een waardeloos jaar achter de rug. Ziek in het voorjaar, ziek in de tour, tussendoor nog gezeik met z'n team. In de Beneluxtour zag je echter dat de kwaliteit er zeker nog zit. Een verkeerde waaier en een ongelukkige val maakte aan een mooie klassering een einde.
Na lange onderhandelingen en prijzen van renners die in alle opzichten niet positief voor mij uitvielen, zijn we er uitgekomen.

Kevin, thanks voor de onderhandelingen. Je blijft altijd beleefd en staat open voor discussie. Ik hoop voor jou dat Ardila zich net zo stormachtig ontwikkeld als het laatste toptalent dat mijn team verliet: Gino Mäder.

Flowtosti en ZwartebroekengeIetrui vinden dit bericht leuk

Gesponsorde inhoud

Deal FDJ - BIA Empty
BerichtOnderwerp: Re: Deal FDJ - BIA   Deal FDJ - BIA Empty

Deal FDJ - BIA
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Deal GMB - COR