Naar BOR: Guernalec + Van Lerberghe + Vermote + 12,5
Naar BIA: Brambilla + Geniez
Naar mijn team komen twee oudere mannen die voorlopig nog niet zullen stoppen, maar wel een wat zekerdere waarde vertegenwoordigen.
Allereerst
Brambilla(aaaa); deze Italiaanse klimmer begon het jaar sterk, waardoor hij zijn stop iets zal gaan ophogen, en heeft af en toe een plotse uitschieter naar boven voor wat puntjes.
Geniez is een voormalig klassementsman die al drie jaar bijna niet vooruit komt. In de Tour du Jura toonde hij zich plots in de kopgroep, en in de Trofeo Matteotti haalde hij zelfs bijna de top 10. Kan deze man weer iets van zijn vorm gaan vinden? We gaan het zien. Anders verwacht ik dat hij na volgend jaar zal stoppen.
Vertrekkend is
Guernalec. Deze tijdrijder gaf begin vorig jaar aan klassementambities te hebben en te oefenen op zijn klimcapaciteiten. Nu twee jaar verder vind ik dat hij toch iets te veel blijft hangen, en ben ik bang dat zijn top niet heel veel hoger ligt dan dit. Voor Adriaan hoop ik uiteraard dat hij zich nog wel verder ontwikkelt, maar ik zal dit vanaf een afstandje gadeslaan.
Ook weg gaan
Van Lerberghe, die bij Deceuninck - Quickstep de rol van Mørkøv over zal moeten gaan nemen en op die manier ongetwijfeld zijn puntjes zal gaan pakken, en
Vermote die zich zijn terugkeer in het peloton toch heel anders voor zich zal hebben gezien dan een heel seizoen aan de kant zitten met covid. Omdat ik denk dat hij volgend jaar nog wel zal blijven koersen, neem ik de gok om zijn potentiële stop op te offeren voor een iets hogere die volgend jaar waarschijnlijk vrij komt.
Adriaan, als mede connaisseur van het vrouwelijk schoon en in die hoedanigheid fervent fan van de rondingen van mijn vrouw, thanks voor de onderhandelingen.