Vond dat ik een beetje te veel oude garde had en daarnaast volgen ze allemaal Valverde in "wie gaat het langste door".
Op deze manier 1 oude garde renner minder.
Taaramae is pas 34 en kan zo nog 5 jaar doorgaan na zijn goede optreden in de vuelta, daar wil ik niet op wachten dus daarvoor komt bouchard. Ben ook mede door hapsnurker gaan inzien dat in frankrijk wel veel potentie zit. Er zit daar aardig wat progressie in veel renners het afgelopen seizoen.
Impey vs Haussler is qua stop verwachting gelijk, maar als Haussler doorgaat verwacht ik hier wel wat meer punten van. Zeker na zijn goede optreden in Parijs-Roubaix. Impey heeft nog contract voor 1 seizoen en Haussler niet. Dus hier ook wat voordeel als hij stopt voor de NEO's.
Na Renard, Rolland, Perichon, Barbier en stopper Delage, komt er dus nog een fransman naar ONCE. Bouchard kreeg pas in augustus 2018 een profcontract. Toen was hij al 26. Sindsdien laat hij zich goed zien en verbetert zich nog elk seizoen. Nu hij wat bergtruien in de grote rondes heeft verovert wordt het tijd voor wat overwinningen in eendagskoersen dan wel top klasseringen in kleine of wat grotere rondes. In Burgos zat hij al mooi in de top 10
Omdat hij wat laat begonnen is als professioneel wielrenner zie ik hier een enorm groei potentieel waardoor ik het risico wel aandurf.
Omdat de deal 3 oude renners betrof, had ik maar meteen een deal voorgesteld die voor mij het maximale was. Gelukkig zag Chiel dat ook zo en waren we er snel uit.