Wielerklassiekers 3
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wielerklassiekers 3

In navolging van WK1 en WK2 is dit het WK3 forum!

IndexIndex  RegistrerenRegistreren  Inloggen  

Deal AND - PDM

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
Hapsnurker

Hapsnurker

Deal AND - PDM  Empty
BerichtOnderwerp: Deal AND - PDM    Deal AND - PDM  Emptyvr 29 okt - 16:10:11

Naar AND - Damien Touzé + Valentin Ferron
Naar PDM - Tom Van Asbroeck + Lasse Norman Hansen + Otto Vergaerde + 7.5  

Weer twee franse renners naar Androni met deze deal, die met enige onderhandeling tot stand kwam en waar ik misschien wel iets teveel weggeef. Maar met de komst van Ferron haal ik een renner binnen waar ik veel van verwacht, zijn najaar was erg goed en de verwachting is dat dit volgende jaar zeker doorgezet gaat worden. Heerlijke aanvallende renner, kan een heuvel over maar heeft ook een prima eindschot. Hij is met zijn 23 nog erg jong en zit bij een Total prima op zijn plek om door te groeien.

Daarnaast komt ook Ferron ons versterken, met zijn 25 al een paar jaartjes ouder maar zijn tropenjaren moeten nog komen. Vorig jaar zijn eerste jaar bij AG2R heeft hij het niet helemaal laten zien. Maar onder leermeesters als Naesen, Greg en Benoit kan het niet anders dan een dat volgend jaar een succesvoller jaar wordt. Heeft in de jeugd laten zien resultaten te kunnen rijden en ik geloof erin dat dit weer gaat gebeuren.

Dan de vertrekkers, waar het vooral gaat om Van Asbroeck. Na een prima jaar, verwacht ik ook zeker komend jaar mooie resultaten van Tom. Echter zal zijn SV niet enorm meer gaan stijgen, is met zijn 31 niet meer de jongste en zal het meer en meer een knecht worden. Misschien een jaar te vroeg verkocht maar het zien ontwikkelen van de twee jonge Franse renners heb ik daar graag voor over.

Tevens gaan ook de knechten Hansen en Vergaerde Androni verlaten, ze beginnen in 2022 beide bij een ander team waarbij ik verwacht dat ze in een knechtrol gaan rijden. Dit betekent vast nog een leuke uitslag gedurende het jaar, maar geen structurele punten. Bijkomstigheid is dat ik een plekje in mijn selectie vrij heb waardoor andere onderhandelingen weer makkelijker gaan.

Al met al een deal die misschien niet helemaal in evenwicht is, echter heb ik er een goed gevoel bij. Selectie aanzienlijk kunnen verjongen en twee renners kwijt die mij de komende jaren niets gaan brengen.

Bedankt voor de onderhandelingen en veel plezier met Tom!
Terug naar boven Ga naar beneden
Flowtosti

Flowtosti

Deal AND - PDM  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Deal AND - PDM    Deal AND - PDM  Emptyvr 29 okt - 17:35:30

Klopt

Touze is me behoorlijk tegen gevallen dit jaar terwijl ik toch al aardig voor hem betaald had. Met dede deal gaat ie weg op de prijs dat ik hem heb gehaald dus daar ben ik wel blij mee. Mocht het er alsnog uitkomen (wat best kan natuurlijk, zie NK RR) dan is dit natuurlijk een topdeal voor Hapsnurker.

Ferron gaat na een week bij de dansende sultans. Zoals gezegd leuk najaar gereden en ruimte voor progressie zat. Mag hij bij Androni gaan doen dan.

Onderhandelingen begonnen over Norman Hansen. Begon hem te missen sinds hij weg is op wk2. Voor de baanequipe van PDM een onmisbare schakel. Gaat bij Unox wellicht ook wat meer op de weg rijden en zal niet alleen hoeven knechten zoals bij Alpecin. Zit voor zijn huidige sv in de deal wmb dus alle punten en sv-stijging is bonus.

Asbroeck heeft me positief verrast. Sv is gestegen en kan bij een vergelijkbaar jaar nog verder omhoog. Weinig concurrentie in ‘zijn’ koersen binnen zijn team dus hij mag lekker ereplaatsen gaan harken of nog beter, een volgende transfer maken😬

Vergaerde moest erbij om Hapsnurker wat ruimte te bieden richting neos. Verder vooral ballast die bij Trek nog minder waard zal worden dan bij Alpecin.

Bedankt en veel plezier met de Fransen!

Hapsnurker vindt dit bericht leuk

Terug naar boven Ga naar beneden

Deal AND - PDM
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Deal AST - SAL
» Deal BOR - ONE
» Deal PDM - COR
» Deal CEP - VAC