Naar Uno: Stybar + El Fares
Naar Abs: Gallopin + 6
Na een volle week onderhandelen is er witte rook! Ik informeerde bij thomas naar Gallopin. Ik geloof wel dat hij bij trek nog goed gaat zijn voor wat punten jaarlijks, al denk ik dat hij zijn niveau van weleer niet meer zal halen. Is naar eigen zeggen van zijn ongemakken verlost en klaar om weer punten te scoren. Meestal krijg je bij Trek die kans wel, dus ik zie dit als een goede stap. Zal zo'n 10 mil aan punten moeten halen om zijn waarde in deze deal waar te maken.
Stybar gaat de ploeg verlaten. Hij laat bij vlagen nog zien het niet verleerd te zijn, maar lijkt toch steeds meer in een knechtenrol terecht te komen. Ik durf niet met zekerheid te zeggen dat hij snel stopt aangezien het wel een echte liefhebber is, en ze hem bij QS er graag bij hebben. Oftewel, misschien scoort hij nog wat, misschien stopt hij na komend jaar, en misschien rijdt hij nog jaren puntloos rond.
El Fares en 6 mil is het wisselgeld wat nodig was. 6 mil en een vrije plek is bovendien altijd goed zo net voor de neo's.
Thomas bedankt!