Dan hier de rest van de uitleg:
Mijn team zit vol met jonge renners die zeer waarschijnlijk pas gaan pieken over 3 tot 5 jaar. Mas is over 3 jaar 30 en het is goed mogelijk dat hij dan zijn beste tijd gehad heeft. Dat haalt niet weg dat ik nog steeds denk dat alles een keer goed gaat vallen voor Mas en hij een 700+ punten jaar gaat hebben en dat hij eens dicht gaat komen bij Vuelta winst. Was dit jaar elke eenweekse ronde ook van niveau, maar had heel veel pech met valpartijen.
Daarom kies ik er dan ook voor om met Mas een renner te halen die hopelijk zijn beste tijd gaat hebben in de jaren dat ik mee wil doen voor WK3 winst. Mijn keuze is gevallen op Skjelmose. Wat een klein risico met zich meebrengt gezien zijn Wind (doooooping) verleden. Voor WK lijkt Skjelmose mij een ideale renner. Goede klimmer met een meer dan voldoende tijdrit in de benen, lijkt redelijk constant en kan ook koersen op het vlakke. Ik verwacht niet direct dat hij een renner voor grote rondes gaat worden, maar meer voor rondjes van een week. Wat misschien zelfs beter is voor WK. Kortom hij is jong en er zit voldoende groei marge op om een goed scorende WK renner te worden.
De rest van de deal is puur om een overeengekomen waardeverschil van 40 miljoen op te vullen.
Lienhard (14) = Hivert (45) + 10
Thomas