Naar PDM: Erviti + 11 miljoen Naar COR: Julian Mertens
Soms kom je op een deal terwijl je over andere renners onderhandelt. Je leert over andere managers als je regelmatig contact hebt via pm. Daar is deze deal een voorbeeld van.
Ik kies voor wat cash + waarde voor een leuke renner die wat mij betreft komend jaar wel eens kan verrassen. Mertens is typisch zo’n renner die je alleen volgt als hij in je eigen team rijdt. Dan weet je dus ook dat hij meer waard is dan alleen zijn PCS doen vermoeden. Veel in de aanval gereden dit jaar, maar de beloning bleef vaak uit. Vervolgens eindig je dan achterin de uitslag. Ik zie hem bij Bingoal wel veel koersen rijden die passen bij hem en dus geloof ik ook dat hij langzamerhand wat punten zal gaan sprokkelen. De onzekerheid van dit scenario maakt echter dat ik hem toch verkoop (te duur/goedkoop, wie zal het zeggen)
Hapsnurker vee succes met de ingeslagen weg! Bedankt voor de vlotte deal.
Hapsnurker
Onderwerp: Re: Deal COR - PDM di 13 dec - 10:04:38
Deal klopt en de uitleg ook.
Erviti zal komend jaar geen punten meer brengen, alleen maar uitfietsen zo aan het einde van zijn carrière. Met het binnenhalen van Mertens weer een aanvallende jongen die ook goed kan aankomen. Zijn transfer naar Bingoal gaat hopelijk goed uitpakken, zeker omdat binnen dat team er toch een fors aantal wisselingen zijn. Het vertrek van Dupont, Aniołkowski, Menten en Wirtgen is er ruimte aan de top.
De verwachting is dan ook dat onder andere Mertens in dit gat gaat springen om zo de benodigde puntjes binnen te halen. Buiten dat vind ik het volgen van de voorjaarswedstrijden weer leuker omdat het fel gele van Mertens vaker te zien zal zijn dan het blauwe van Erviti.
Bedankt voor de snelle deal!
Timodej
Posts : 1153 Join date : 11-11-19 Age : 33 Location : Rotterdam
Onderwerp: Re: Deal COR - PDM wo 14 dec - 7:53:27
Ik ben wel benieuwd naar de berekening.
Flowtosti
Onderwerp: Re: Deal COR - PDM wo 14 dec - 8:36:16
Timodej schreef:
Mertens gekocht voor 25 en heeft, weliswaar veelal onzichtbaar in de uitslagen, een prima jaar gereden. Zoals ik al omschrijf zie ik hem in het Belgische circuit wel de stap maken naar punten rijden. Een sv van 20/25 lijkt me dan niet gek einde carrière en de daarvoor benodigde punten kom je al gauw richting 30/35.
Mochie07 vindt dit bericht leuk
Bennyboy
Onderwerp: Re: Deal COR - PDM wo 14 dec - 9:02:19
Hij is al 25 en heeft letterlijk niks gepresteerd. Wij hebben grote vraagtekens of Mertens dit waard is.
Timodej
Posts : 1153 Join date : 11-11-19 Age : 33 Location : Rotterdam
Onderwerp: Re: Deal COR - PDM wo 14 dec - 9:16:07
Flowtosti schreef:
Timodej schreef:
Mertens gekocht voor 25 en heeft, weliswaar veelal onzichtbaar in de uitslagen, een prima jaar gereden. Zoals ik al omschrijf zie ik hem in het Belgische circuit wel de stap maken naar punten rijden. Een sv van 20/25 lijkt me dan niet gek einde carrière en de daarvoor benodigde punten kom je al gauw richting 30/35.
Zoals privé al besproken, maar ook even en public, 25 mil bijna twee jaar geleden valt te verdedigen, al was het toen ook een gokje. Dat hij nu meer waard zou zijn geworden in plaats van minder is natuurlijk ridicuul met zijn resultaten.
Laten we kijken naar Matthias Brändle, een renner die dit jaar gaat stoppen en een SV an 25 heeft vergaard. Dit waren zijn resultaten op 24 jarige leeftijd. Een hoop top 10 plaatsen en regelmatig zelfs overwinningen. Hij haalde dat jaar 80 punten. 10x zo veel als Mertens in de afgelopen DRIE jaar deed.
Mertens mag blij zijn als boven de stop van 4 uit gaat komen. In mijn ogen, en van iedereen die een beetje rekent, gooit Hapsnurker hier 30 miljoen weg in een bodemloze en talentloze put.
Hapsnurker
Onderwerp: Re: Deal COR - PDM wo 14 dec - 10:10:14
''Jongens, Hapsnurker heeft weer een deal gemaakt. Daar moeten we wel weer wat van vinden natuurlijk''
Voor mij is het heel simpel, meer onderbouwing ga ik niet geven. Komen jullie toch niet op terug, zie maar bij de deal met Dujardin, hoor je verder niks meer van. Als deze deal niet door mag prima, gaat ie wel door ook prima.
Vind het alleen vreemd dat er redelijk een patroon begint te ontstaan in de deals die ik maak of als coach heb goed gekeurd. Maar vervolgens er achteraf niet even gezegd wordt dat bepaalde zaken toch anders lagen.
Want laten we kijken naar de Quintana deal, heeft Baske toch maar een onbetrouwbare renner verkocht. We weten nu nog steeds niet of ie wel of niet gaat rijden volgend jaar. Kans is aanwezig dat Rick alleen zijn sv terugkrijgt. Maar de initiële deal was niet goed voor Baske!
Neo's komen er weer aan, dat is de periode van wat de gek ervoor geeft. Als er dan 30 miljoen verschil zit tussen het winnende en een na hoogste bod hoor je niemand. 25 miljoen uitgeven om een deadline af te komen mag ook, omdat het een grote renner is? Maar als de calculaties kloppen kan je toch niet meer bieden?
Daarnaast mag er ook wel meer gekeken worden naar wat presteert de betreffende manager. Heb vorig jaar Androni van de laatste plekken naar een top 10 gebracht. Met deals die volgens jullie niet goed waren, alleen soms ziet een manager iets in een renner wat een ander niet ziet. En juist die renners leveren punten of cash op!
Dus jullie oordelen maar over de transfer, lees de uitslag wel.
Flowtosti, Pozzovivo112, Rick Steggerda en Clement vinden dit bericht leuk
Mochie07 vindt dit bericht niet leuk
Pozzovivo112
Onderwerp: Re: Deal COR - PDM wo 14 dec - 10:41:03
Kunnen de admins de toekomst voorspellen?
Uitslagen van een renner zeggen toch ook niet alles. Ik raad jullie aan om bijvoorbeeld het BK of de Franco-Belge terug te kijken. Daar was Mertens bij de sterkste in koers in toch geen onaardig deelnemersveld.
En het is toch ook niet omdat iemand 25 jaar is dat hij geen progressie meer kan boeken? Kijk bijvoorbeeld naar Van Gestel die dit jaar helemaal ontbolsterde op 28-jarige leeftijd en fantastisch reed voor zijn niveau.
Verder vind ik het ridicuul dat jullie een renner talentloos gaan noemen. Het is niet omdat je admin bent in een spel dat je meer kent van wielrennen dan iemand anders...
Flowtosti en Rick Steggerda vinden dit bericht leuk
bbflood
Onderwerp: Re: Deal COR - PDM wo 14 dec - 12:02:19
In het verleden zijn mijn deals ook meerdere malen afgekeurd.
Met de kennis achteraf zaten de Admins er toen ook al naast.
Almeida,Majka en de Bouhanni/Kruiswijk deal.
Wil hier niet mijn gelijk halen, maar enkel aangeven dat je niet in de toekomst kunt kijken.
Als we enkel de maatstaf van Timo en Ben kunnen accepteren, kunnen we hier beter stoppen met zijn allen.
Rick Steggerda vindt dit bericht leuk
Gast Gast
Onderwerp: Re: Deal COR - PDM wo 14 dec - 13:32:32
Timodej schreef:
Gasten, serieus.. Gaan we nu al zitten vitten op deals met nog geen waarde van 50 mil?
Bennyboy
Onderwerp: Re: Deal COR - PDM wo 14 dec - 13:41:49
We mogen het toch wel ter discussie stellen? Dat is wat we doen. Net zoals we intern ook onze vraagtekens hadden over die Dujardin-deal. Beter een open communicatie dan niks aangeven toch? Ons hoogste doel is balans bewaken. Uiteraard zit iedereen er wel eens naast, maar dat zal nooit anders worden.
Zoals al vaker gezegd moeten wij het doen met de info van nu, niemand kan in de toekomst kijken.
@Hapsnurker. Graag zou ik je willen vragen het niet zo persoonlijk op te vatten, wij bekijken elke deal onafhankelijk en dan maakt het niet uit of jij toevallig de manager in kwestie bent.
Rawolf
Onderwerp: Re: Deal COR - PDM wo 14 dec - 14:08:44
"Ons hoogste doel is balans bewaken"
Je zou kunnen beargumenteren dat de balans hier sowieso niet in het gedrang is gezien PDM en COR 2 van de betere teams zijn.
Clement vindt dit bericht leuk
bbflood
Onderwerp: Re: Deal COR - PDM wo 14 dec - 14:44:28
ben_pronk schreef:
We mogen het toch wel ter discussie stellen? Dat is wat we doen. Net zoals we intern ook onze vraagtekens hadden over die Dujardin-deal. Beter een open communicatie dan niks aangeven toch? Ons hoogste doel is balans bewaken. Uiteraard zit iedereen er wel eens naast, maar dat zal nooit anders worden.
Zoals al vaker gezegd moeten wij het doen met de info van nu, niemand kan in de toekomst kijken.
@Hapsnurker. Graag zou ik je willen vragen het niet zo persoonlijk op te vatten, wij bekijken elke deal onafhankelijk en dan maakt het niet uit of jij toevallig de manager in kwestie bent.
Het gaat meer om de willekeur in het ter discussie stellen.
We zijn allemaal mensen en zijn dus ook allemaal niet gelijk. We hebben ook allemaal een andere visie.
Alleen is het nu zo dat de visie van Ben en Timo kennelijk leidend is. Denk je hetzelfde dan hoor je nooit wat en denk je anders dan mag je elke deal verantwoorden.
hofsje
Onderwerp: Re: Deal COR - PDM wo 14 dec - 15:33:20
We moeten de admins laten bepalen of een deal in evenwicht of uit evenwicht is ,dat iedereen zich ermee bepaald is zo onnodig
Mochie07 en Timodej vinden dit bericht leuk
Mochie07
Onderwerp: Re: Deal COR - PDM wo 14 dec - 15:34:54
We kijken normaal inderdaad minder naar deals van lagere waarde. Echter was het bij ons unaniem niet duidelijk waar de waarde van Mertens zou zitten. Wij konden ons alle drie niet voorstellen dat je meer dan 10 miljoen voor deze renner neer zou willen leggen. Natuurlijk hebben wij ook niet altijd alle kennis, maar omdat wij het toch moeten beoordelen is het dan ons goedrecht om hier toelichting over te vragen lijkt me?
Wij doen dit ook niet voor ons plezier. We vinden het niet leuk om deals af te keuren, maar helaas hoort het soms bij onze taak. Speel dus niet direct slachtoffer als wij vragen stellen, maar geef gewoon toelichting. Als deze voldoende is, is er niks aan de hand.
Wij moeten deze vragen stellen, jullie moeten ze beantwoorden. Beiden vinden we dit niet altijd leuk, that's life. Daarnaast hoeven we niet elke keer 10 andere afgekeurde of niet afgekeurde deals erbij te halen als dit gebeurd.
Neem even een voorbeeld aan Torsten, die gewoon goed onderbouwd deze deal toelicht, en verder het resultaat afwacht.
MelvinBraam, Flowtosti en Timodej vinden dit bericht leuk
kschiffmacher
Posts : 680 Join date : 01-11-19 Age : 37 Location : Harderwijk
Onderwerp: Re: Deal COR - PDM wo 14 dec - 16:13:56
Op basis van de 'vind ik leuk' button heb ik al wel gezien wie het hier eens is met eea. en wie niet...
Rick Steggerda, Baske en Clement vinden dit bericht leuk
Hapsnurker
Onderwerp: Re: Deal COR - PDM wo 14 dec - 17:25:30
Mochie07 schreef:
We kijken normaal inderdaad minder naar deals van lagere waarde. Echter was het bij ons unaniem niet duidelijk waar de waarde van Mertens zou zitten. Wij konden ons alle drie niet voorstellen dat je meer dan 10 miljoen voor deze renner neer zou willen leggen. Natuurlijk hebben wij ook niet altijd alle kennis, maar omdat wij het toch moeten beoordelen is het dan ons goedrecht om hier toelichting over te vragen lijkt me?
Wij doen dit ook niet voor ons plezier. We vinden het niet leuk om deals af te keuren, maar helaas hoort het soms bij onze taak. Speel dus niet direct slachtoffer als wij vragen stellen, maar geef gewoon toelichting. Als deze voldoende is, is er niks aan de hand.
Wij moeten deze vragen stellen, jullie moeten ze beantwoorden. Beiden vinden we dit niet altijd leuk, that's life. Daarnaast hoeven we niet elke keer 10 andere afgekeurde of niet afgekeurde deals erbij te halen als dit gebeurd.
Neem even een voorbeeld aan Torsten, die gewoon goed onderbouwd deze deal toelicht, en verder het resultaat afwacht.
Ik heb aangegeven dat ik die toelichting niet geef omdat er toch geen reactie op komt, zie de deal van met Dujardin. Daarnaast sluit ik af met de woorden '' Dus jullie oordelen maar over de transfer, lees de uitslag wel''
Dus ook ik wacht net als Torsten rustig af.
MelvinBraam vindt dit bericht niet leuk
Baske
Posts : 102 Join date : 13-09-22 Age : 34 Location : Eindhoven
Onderwerp: Re: Deal COR - PDM wo 14 dec - 18:25:56
Jerry, Jerry, Jerry!
Rick Steggerda en Clement vinden dit bericht leuk
Rawolf
Onderwerp: Re: Deal COR - PDM wo 14 dec - 21:05:07
Sinds wanneer gaan admins trouwens lopen keuvelen in transfer topics... kan je ook achter de schermen regelen. Zeker als je minder commentaar wilt
MelvinBraam vindt dit bericht niet leuk
Mochie07
Onderwerp: Re: Deal COR - PDM do 15 dec - 8:55:53
Als iedereen gewoon de vraag had beantwoord en mensen die er niet bij betrokken zijn dat zo hadden gelaten, zaten we nu niet te keuvelen. En het dan gek vinden dat we mensen soms de mond moeten snoeren? Maar nee, het komt door de admins.
Je weet wel, die admins die extra tijd erin steken om ervoor te zorgen dat dit spel goed verloopt. Die admins die enkel uitvoeren wat de reglementen voorschrijven, naar eer en geweten.
Lekker makkelijk dit jongens. Bij deze is de discussie gesloten. Wij zullen met een oordeel komen.
Graag in dit topic enkel nog reageren als je admin bent of direct bij de deal betrokken bent (Flowtosti & Hapsnurker). Voor andere spelers is dit topic gesloten. Ik verwijs jullie naar de klaagmuur, whatsappgroepen, of privé berichten.
Bennyboy, MelvinBraam, Timodej en Hapsnurker vinden dit bericht leuk
Mochie07
Onderwerp: Re: Deal COR - PDM do 15 dec - 14:13:16
Beste allemaal,
Wij hebben besloten deze deal door te laten gaan. De hoofdzakelijke reden is dat het ons beleid is om zo min mogelijk in te grijpen bij deals met een te lage waarde. Ondanks dat wij in deze deal dus een duidelijk verschil in waarde zien, vinden wij dat de waarde in de deal niet hoog genoeg is om het spel uit balans te brengen. Daarnaast, als hapsnurker in Mertens gelooft, hoeft 30-35 miljoen geen gekke prijs te zijn.
Daarnaast willen we kort reactie geven over de ontstane discussie. Deze is terug te vinden op het algemeen forum.
MelvinBraam, Timodej en Hapsnurker vinden dit bericht leuk