Naar MAP: Yves Lampaert + 47,5
Naar PSL: Max Poole + Oier Lazkano
Opnieuw een transfer die past mijn visie voor WK3. De ploeg verjongen en daarbij goede talenten zien te halen. De vertrekker is Yves Lampaert, die het voorjaar nog wel in punten voor mij rijdt en een smak geld. Ik ben lang bezig geweest om een jongeling te zoeken die ook een klassement kan rijden. De kosten waren overal hoog of renners waren simpelweg niet beschikbaar. Lampaert is wat ouder, zal zeker nog wel punten gaan scoren, maar in mijn team te oud. Het geld was nodig om de deal verder rond te maken.
De komst van Max Poole ben ik erg blij mee. Hij moet nog 20 jaar worden en dus zit er nog heel veel rek in. Heeft zich vorig jaar al een aantal keer laten zien en ik heb het idee dat hij zich de komende jaren gaat ontwikkelen naar een renner die sterke klassementen gaat rijden. Hiermee haal ik weer een talent binnen die zich bij de kern van team kan gaan voegen. Tijdens het onderhandelen met MAP zijn verschillende namen de revue gepasseerd en uiteindelijk kwamen bij Lazkano ook. Interessante renner die in mijn ogen ook een klassement kan gaan rijden en ik vind het leuk om zijn ontwikkeling verder te gaan volgen.
Lampaert hebben we op een waarde van 110 zitten, waarbij ik nog 20 mil moest bij betalen voor Poole. Dat maakt dat Lazkano voor 27,5 half mil in deze deal mijn kant op komt. Natuurlijk kan je nog een beetje schuiven met de bedragen en waardes, maar dit maakt het een beetje inzichtelijk.
Nathanael, bedankt voor de onderhandelingen en succes met Lampaert!