Deal klopt, het begon met het feit dat ik nog wat plekjes vrij had in de selectie. En er daarnaast interesse was in SV. Het interview van Kristoff afgelopen week, voor de Schelde was voor mij de reden om nog te onderhandelen deze periode. Hij zal al sneller de wegkapitein worden dan gedacht en dat betekent minder resultaat en daarmee punten.
Op deze manier haal ik 4 jongens binnen die ik zelf naar Androni heb gehaald, daar blijf je toch een band mee houden zullen we maar zeggen. Gall laat zich steeds vaker zien en hoop op zijn definitieve doorbraak in de Giro dit jaar. Zijn goede resultaat in het Baskenland zorgde nog even voor wat extra onderhandeling. Echter zijn we daar uitgekomen.
Tevens zijn Ferron, Burga en Kobe natuurlijk renners die nog niet echt structureel grote dingen laten zien. Maar als eentje echt doorbreekt heb ik mijn doel met deze deal bereikt. Hopelijk gaan ze ook wat meer punten halen dan Kristoff want dat viel natuurlijk zwaar tegen.
De resultaten van Kristoff zullen bepalend zijn of ik voldoende heb gekregen voor hem, maar het resultaat vandaag in PR laat zien dat vorig jaar wel uitzonderlijk was op zijn oudere leeftijd.
Mooie deal zo voor het einde van P1 en laten we hopen dat we in P2 meer succes hebben.