Wielerklassiekers 3
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wielerklassiekers 3

In navolging van WK1 en WK2 is dit het WK3 forum!

IndexIndex  RegistrerenRegistreren  Inloggen  

Deal FGU - IAM

Ga naar beneden 
3 plaatsers
AuteurBericht
Rick Steggerda

Rick Steggerda

Deal FGU - IAM Empty
BerichtOnderwerp: Deal FGU - IAM   Deal FGU - IAM Emptydi 11 apr - 22:46:49

Deze deal gaat in na P5.

Naar IAM: Ion Izagirre + Geraint Thomas + 90
Naar FGU: Matteo Jorgenson

Renner
Ik betaal 300 miljoen voor Matteo Jorgensen. Een lel geld. Het geloof is dus groot. Hij is einde contract dit jaar en alle topteams hebben achter hem aangezeten, weet ik uit betrouwbare bron. Waar hij getekend heeft weet ik niet. Wel staaft dit het geloof. Ik denk dat er nog groei op Matteo zit en hij is al heel goed. Ik koop met Matteo bovendien toekomst: hij kan nog zeker 10 jaar mee.

Jorgensen weet waar zijn kracht ligt: rondjes van een week en klassiekers. Top 10 PN, top 10 in de ronde. Ik zie hem daarin groeien en meedoen voor het podium. Daarnaast rijdt hij al kort in Tour-etappes en zie ik hem ook daar meedoen als rittenkaper. Hij rijdt al drie jaar op niveau en heeft de juiste hardheid.

Waarde
De waardeberekening zal ik hier onder zetten, maar het is al in een paar deals aangehaald: op WK3 is er best een enorme inflatie. Je moet overbetalen. Ik heb zelf gemerkt dat veel talenten die gehaald worden in deals en bij de neo vastzitten in teams, zelfs al wil ik 30 of 40 miljoen meer betalen. Mensen willen ‘hun’ renners volgen. Ook is de interesse in jonge renners dusdanig groot dat je met grote SV niet aan hoeft te komen; veel mensen zien daar niet de waarde van in. Ik heb geprobeerd mijn SV en geld anders te investeren, maar dat was vruchteloos.

Berekening
Laat ik rekenen met gemiddeld vier maal positie 20 op CQ. Dat brengt me op een SV van 115. Dat betekent nog 185 miljoen aan punten, wat neerkomt op ruim 6000 punten. Matteo wordt in juli 24. Ik reken tot en met 35. Dat is 560 punten per jaar. En dat is fors.
Anderzijds: na P1 staat hij op 275 punten. Hij heeft nog vier periodes om dat te verdubbelen. Ik acht hem daar zeer wel toe in staat. Blijft hij dit dan jaar na jaar doen? Zoals gezegd: ik verwacht nog groei, zeker in het klassieke voorjaar.

Als ik wat voorzichtiger reken, met 450 punten per jaar - die categorie renners is groter -, kom ik tot en met 35 op 150 miljoen. SV van 115 erbij brengt me op 265. Dan betaal ik 35 miljoen 'teveel'. Om bovenstaande reden. Maar ook betaal ik graag wat meer voor de bevestigde Matteo (voor mij dan toch) in plaats van een neo met risico.

Ik hoop dat jullie je hierin kunnen vinden.

Laatst aangepast door Rick Steggerda op wo 12 apr - 11:04:05; in totaal 1 keer bewerkt

Bennyboy, MelvinBraam en Chris85 vinden dit bericht leuk

Terug naar boven Ga naar beneden
Rawolf

Rawolf

Deal FGU - IAM Empty
BerichtOnderwerp: Re: Deal FGU - IAM   Deal FGU - IAM Emptywo 12 apr - 0:39:46

Timo edit: Hey Jonatan, je verbazing is gezien, maar iets te voorbarig, en daarom even verborgen. Geef ze even de kans om te onderbouwen, dan kun je daarna alsnog inhoudelijk reageren.
MelvinBraam

MelvinBraam

Deal FGU - IAM Empty
BerichtOnderwerp: Re: Deal FGU - IAM   Deal FGU - IAM Emptywo 12 apr - 12:54:01

Deal klopt.
Ik hou ervan om een team te hebben waarin ik niet enkele toppers heb maar een groot gros aan subtoppers. Hierom speel ik vaak in om talenten te kopen en wanneer ze volledig doorbreken te verkopen. Jorgenson is ook een van mijn parels, het is dan ook wel pittig om hem van de hand te doen. Ik heb hem in november 2021 gekocht. De vraagprijs toen was 223 miljoen van Jonathan Rawolf. Dit was toen der tijd een fors bedrag, maar na flink scoutwerk en omdat ik veel vertrouwen in hem had, heb ik hem voor het compromis bedrag 197 miljoen(vlak voor de neos) gekocht. Zoals algemeen bekend zijn jonge talenten nauwelijks te koop, zeker de scorende renners die managers graag volgen en moet er dus fors betaald worden.
De reden dat ik zo veel vertrouwen in hem had was omdat hij op meerdere fronten liet zien potentie te hebben, zo reedt hij aanvallend sterk, met heuvel klassiekers als broekie ver kon komen, maar kon hij ook al in weekkoersen mee zoals zijn 8e plek in het gc van Parijs-Nice liet zien.

Dan zijn progressie, ondanks dat Movistar niet bekend staan om niet-Spanjaarden te laten excelleren is dat toch gebeurd. Hij bewijst dit jaar in Oman en Parijs-Nice mee te kunnen doen voor winst in weekkoersen en bij Omloop, E3 en de ronde van Vlaanderen bij de beste te horen(op de grote 3 na).
Verwachting is gezien zijn leeftijd dat hij nog een stapje gaat maken en in de toekomst nog wat meer klassiekers op de planning zal opnemen. Zoals Rick vermeld heeft hij alleen in P1 al bijna 300 punten behaald. Een verwachting van 500-600 punten is dan ook zeker reëel. Bij dit aantal punten hoort een SV van om en nabij de 115 SV. Om mee te kunnen doen voor de winst heb je een paar van deze renners nodig, zo weet ook Rick. Hierom was hij bereid aan mijn vraagprijs te voldoen.

De vraag was dan ook een bedrag van 300 miljoen voor Jorgenson, dit lijkt mij na de aanschaf prijs van ongeveer 200 miljoen imo zeker fair nu hij volledig is doorgebroken. De 300 miljoen is ingedeeld in een hopelijk stoppende Thomas (105sv)+90 mil. Hierdoor kan ik hopelijk op zoek gaan naar nieuwe talenten tijdens de winter Neos. Ion heeft 95 mil SV en pakt hopelijk nog 10 mil punten in 2024. Mocht hij in 2024 bij mij blijven rijden uiteraard.
De deal gaat in per p5 op verzoek van Rick, dit zal voornamelijk gaan om de punten die ion en Geraint nog zullen behalen dit jaar.
Bedankt Rick voor de fijne onderhandelingen. Hopelijk voldoet de deal voor ons beide in de toekomst aan de verwachtingen.

Rick Steggerda vindt dit bericht leuk

Gesponsorde inhoud

Deal FGU - IAM Empty
BerichtOnderwerp: Re: Deal FGU - IAM   Deal FGU - IAM Empty

Deal FGU - IAM
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Deal GMB - COR