Deal klopt.
In de zoektocht naar talent was Leknessund een naam die al heel lang in mijn hoofd zat om te halen. De laatste keer dat hij van team is verschoven zat ik nog maar net in het spel en had ik nog geen visie. Daarna had ik niet verwacht dat hij op de markt zou komen. Nu dat wel het geval was, heb ik dan ook niet getwijfeld en al meerdere keren contact gehad met Rico. Mooi dat de deal nu rond is. Opnieuw een goede stap voor mij, al haal ik met Leknessund ook een jongen binnen die nu al zijn punten weet te scoren. Zijn kwaliteiten staan buiten kijf en ik ben benieuwd of hij zijn top 10 plek in de Giro vandaag kan binnen halen. Daarnaast gaat hij terug naar Uno-X en zie ik dat als een goede transfer voor hem, daar zal hij de onbetwiste kopman zijn.
Met Roosen en 50 miljoen aan cash is er een vaste waarde van 80 miljoen in deze deal gestopt. Daarnaast gaat sprintkanon Sam Welsford het team verlaten. Het is lastig te zeggen waar zijn plafond ligt en wat zijn waarde daadwerkelijk is. Hij zal zijn waarde zeker de komende jaren omhoog brengen en nog heel wat overwinningen binnen gaan halen. Het feit dat ik hem zelf relatief goedkoop heb kunnen halen, maakt dat ik nu mijn winst pak op Welsford.
Bedankt voor de transfer en onderhandelingen. Veel plezier aan Welsford, ik zal hem zeker blijven volgen.