Naar AND = Thomas + Capiot + Vandepitte +10
Naar 7EL = Cras + Walscheid + Molard
Bij Androni zetten we graag in op talenten en renners die een mindere periode achter de rug hebben. Om zo ze op het juiste moment weer te kunnen verkopen en daarmee winst te maken. Merk wel dat dit lastig is in de onderhandelingen want bij navraag bij verschillende managers worden alleen maar Hayter en Arensman genoemd als interessant. Dat zijn voor mij renners die je niet voor een renner van 100 miljoen laat gaat. Daarom ben ik ook actief opzoek op de TL's voor deals. Voor mij is in een periode 10 miljoen winst maken ook een strategie om zo langzaam te bouwen aan een team voor de komende jaren.
Daarom komen er twee renners naar Androni die een bijzonder slecht jaar achter de rug hebben, Capiot twee fikse blessures en nog niet gereden, de geluiden zijn dat ie dit jaar nog gaat opstappen en daarmee zijn contract voor volgend jaar gaat veiligstellen. In mijn optiek haal ik in Capiot hiermee goedkoop terug na de transfer van eerder. Zijn kwetsuren zijn niet van dien aard dat ie niet meer kan fietsen en daarmee hebben we alle vertrouwen erin dat ie zijn niveau weer gaat oppakken. |
Daarnaast komt Benjamin Thomas, die vorig jaar zijn echte doorbraak beleefde maar dit jaar blijft ie behoorlijk achter. Alleen ik geloof erin dat hij dit najaar en de komende jaren dit nog laat zien. Voor mij is dit echt een renner die de komende jaren veel punten gaat halen in meerdaagse rondes. Sterkte tijdrit, kan goed aankomen en daarmee zeer interessant voor de punten.
Om het evenwicht erin te brengen komt Vandepitte over en toen Hapsnurker nog 10 miljoen cash bijvoegde was ik akkoord.
Hiervoor gaan Molard, Cras en Walsheid weg. Molard was net binnen en kon meteen weer gaan, geloof niet dat die nog gaat groeien de komende jaren. Cras ligt vaker op de weg dan dat ie erop rijdt en daarmee ben ik in de Tour definitief het vertrouwen verloren. Walsheid is een sterke sprinter, maar bij Cofidis rijdt ie niet een optimaal programma. Waardoor hij ook blijft zitten en het afwachten is wat ie volgend jaar gaat doen.
Samenvattend: laat ik hiermee 96 sv gaan, haal er 82 voor terug. Maar in mijn ogen krijg ik meer talent en twee renners die volgend jaar gaan vlammen. Hiermee komt de gemiddelde leeftijd van mijn selectie op bijna 24 en dat geeft aan dat we op de goede weg zijn.