Poe he. Deal klopt. Niet over een nacht ijs gegaan, maar toch besloten deal door te zetten ondanks behoorlijke twijfels.
Toen ik Bagioli op de TL plaatste bleek er direct veel interesse. Logisch natuurlijk voor zo'n toptalent. Maar goed, zoals Bert zegt zijn er ook wel twijfels die het lastig maken in te schatten hoe het zich gaat ontwikkelen. Puur rationeel maak ik nu deze keuze voor de waarde en dat heeft vooral te maken met het feit dat een team vol beloftevolle renners op termijn niet rendeert. Er zullen er veel slagen, maar ook genoeg niet en daarnaast rijden ze ook niet allemaal tegelijkertijd hun punten.
Na 5 jaar wachten op doorbrekende talenten (met wisselend succes) heb ik een tijdje terug besloten wat meer zekerheid in te bouwen om de top10 te bestormen en ook daar te blijven. Als je een team bent zonder renners van de buitencategorie (Pog, Rog, Rev, Wout of Mathieu) dan moet je het hebben van het collectief. Vandaar dat ik op zoek ging naar punten voor komend jaar. Ik hoopte dit jaar op een volgende stap voor renners als Bagioli en Piccolo, maar hun jeugd en grillige rijden helpen mij niet bij de ambities. Natuurlijk kan Bagioli aansluiten in een rijtje met door PDM net te vroeg verkochte talenten en meer punten gaan halen dan Kristoff, maar dat risico neem ik.
Daarnaast vind ik dat als je renners beschikbaar stelt (en ook plekjes aanbiedt) dat je ook niet moet miepen als er een goed bod ligt. Ondanks alle twijfels dus toch ingegaan op het bod van Bert.
Kristoff is een alltime favorite van mij en had hem graag eens in mn Vikingsquad gehad. Op wk2 is hij niet haalbaar en dus ga ik hier nog even van hem genieten. Rijdt dit jaar minder sterk rond en wordt komend jaar definitief voorbij gestreefd door Waerenskjold is mijn verwachting, maar hij zal zn punten blijven halen de laatste jaren van zijn carrière. Gradek komt omdat ik plekjes beschikbaar had en het bod met alleen cash van Bert iets lager lag.
Bert, veel plezier met Bagioli! Ik hoop voor jou dat ik nog vaak met spijt aan deze deal mag terugdenken!