Wielerklassiekers 3
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wielerklassiekers 3

In navolging van WK1 en WK2 is dit het WK3 forum!

IndexIndex  RegistrerenRegistreren  Inloggen  

Deal COL - AST

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
Bennyboy

Bennyboy

Deal COL - AST Empty
BerichtOnderwerp: Deal COL - AST   Deal COL - AST Emptyza 13 jan - 17:55:16

Naar COL : W. Kelderman + C. Bol
Naar AST : L. Lamperti + H. Aznar

Een nieuwe deal voor Team Astana Qazaqstan is een feit. Ditmaal verlaten oudgedienden Cees Bol en Wilco Kelderman het team. Eigenlijk zitten zij er alweer een tijdje en is ons team bezig met een flinke verandering. Alle oudgedienden zijn nu toch echt vertrokken. We noemen ze even achter elkaar: Fuglsang, Ben Hermans, Bettiol, Politt, Bauhaus G. Bennett en dan nu Kelderman + Cees Bol. In een paar maanden tijd is het team enorm veranderd en zien we ook naar de toekomst die komt. Met het aantrekken van een paar toppers hopen we nieuwe markten te kunnen aanboren.

Kelderman is een leuke renner waar ik dit jaar nog wel wat van verwacht, echter merkte ik bij de teammeeting van Visma dat het steeds meer over de jonge jongens ging als Cian en Jorgenson bijvoorbeeld. Ik begon een beetje te knijpen dat Wilco zich gaat richten op de zogenaamde Gesink rol. Iets wat ik helemaal niet hoop want ik geniet van Kelderman. Zoals de meesten wel weten ben ik ook echt fan. Cees Bol heb ik minder mee maar heeft zich in 2023 prima gerevancheerd bij Astana. Ik denk dat dit dus een prima moment is om te verkopen zo.

Dan de nieuwkomers:
Allereerst Luke Lamperti. Mij viel hem op tijdens die bewuste dag dat hij 7e werd tussen al die sterke profs tijdens de Tour of Brittain. Dat deed hij zonder enige beoogde lead-out dus dat vond ik indrukwekkend. Vanaf dat moment stond Luke op mijn 'interest' lijstje. Met zijn transfer naar Soudal-Quickstep en het vertrek van Vernon en Jakobsen heb ik geen enkele twijfel dat hij ook meteen kan gaan presteren.  
De bijvangst heet Hugo Aznar. Een jonge neo die ik misliep maar die ik ook interessant vond. Een 4-jarig contract krijg je niet zomaar en denk ook dat dit zomaar een leuk rennertje kan worden Smile

Bedankt Rico voor deze nieuwe deal.

MelvinBraam vindt dit bericht leuk

Terug naar boven Ga naar beneden
Rico

Rico

Deal COL - AST Empty
BerichtOnderwerp: Re: Deal COL - AST   Deal COL - AST Emptyza 13 jan - 18:30:40

Deal klopt.

Lamperti was niet echt een doel, dus wordt hij ingeruild voor twee Nederlanders die ik stiekem nog wel wat punten zie pakken. Bol is een laatbloeier die gaat laten zien dat hij nog een paar kunstjes heeft afgekeken bij Cav en daarna zelf de overwinningen aaneen rijgt. Kelderman staat natuurlijk al bekend om zijn killers kwaliteiten en dat gaat hij in de Giro weer laten zien.

Helaas vertrekt Aznar ook.
Terug naar boven Ga naar beneden

Deal COL - AST
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Deal GMB - COR
» Deal MUN - CEP
» Deal VAC - RAB
» Deal UNI - MOL
» Deal UNI - MAP