Het had inderdaad heel wat voeten in de aarde met heel intensief over-en-weer geapp, maar uiteindelijk zijn we er toch uitgekomen.
Ik had wel interesse in Vingegaard, die toch een garantie op punten is, wat bij mijn team juist een groot manco was. Moet hiervoor wel twee heel leuke talenten laten gaan, waar ik best benieuwd naar was, maar anderzijds moet je ook je winst durven pakken, vooral dan op Pellizzari. Het nieuws dat hij mogelijks naar Bora zou trekken gaf me het finale duwtje, omdat daar de concurrentie bergop wel erg groot is. Daarom maar eieren voor mijn geld gekozen in de vorm van zekerheid, ook al verkoop ik op deze manier ook wel veel potentieel.
Foldager, Hamilton en Planckaert waren vooral nodig om de deal in evenwicht te krijgen, want had gisteren mijn laatste cash uitgegeven en ook bij Noud was die eerder schaars. Hamilton keert terug op het oude nest, waar hij eerst binnenkwam als groot talent, maar nadien met stille trom de aftocht moest blazen. Wie weet kan een vertrouwde omgeving hem weer in gang krijgen en de neerwaartse trend in zijn carrière ombuigen. Foldager vind ik een moeilijk in te schatten pion, zoals wel meer Scandinavische jonge talenten. Laten steevast mooie dingen zien tussen leeftijdsgenoten, maar vaak komt dat door het vroegrijp zijn van de Vikingen. Aan Foldager om te bewijzen dat dat in zijn geval wel degelijk puur op basis van talent was.
Planckaert ben ik gewoon blij dat ik er vanaf ben, om de simpele reden dat die hier al rondreed sinds ik hier aantrad als manager. Alleen maar leuk dus om eens nieuwe namen en gezichten in mijn team te verwelkomen... tenzij brave Eddy natuurlijk ergens per ongeluk top-5 rijdt in Frankrijk, dan ga ik wel nog eens vloeken ;-)