De eerste deal van Discovery Channel is een feit. In het begin waren we heel afwachtend en toen ik uiteindelijk iets actiever begon te worden kwam een virus roet in het eten gooien. Ik hoop dat we vanaf nu echt begonnen zijn
LLS is een goede renner die elk jaar wel de nodige punten en 1 of meer overwinningen pakt. Is natuurlijk al op leeftijd maar heeft een mooie stopvergoeding opgebouwd.
In Florez heb ik weinig geloof in dat hij in Europa ook zal presteren. Ik zie meer een soort van Duarte in hem want heeft zeker niet het talent van een Sosa of Bernal toen zij bij Androni zaten. Af en toe eens een uitschieter in Europa en wat meer goede prestaties in Zuid-Amerika, veel meer verwacht ik er niet van. Door zijn goede seizoensbegin heeft hij nu een hogere waarde waardoor dit het goede moment is om hem te verkopen denk ik.
Kudus is zeer wisselvallig, af en toe een goed resultaat maar ik zie het nooit een echte puntenpakker worden. Krijgt ook weinig kansen bij Astana.
We verkopen dus 2 jonge renners voor een oudere renner met heel veel ervaring. We hopen dat LLS nog een paar mooie overwinningen pakt en als hij stopt strijken we een mooie stopvergoeding op waarmee ik hopelijk leukere talenten kan aankopen dan Florez en Kudus.