Naar DIS: Gianni MOSCON
NAAR GBM: Joao Almeida + Baptiste Planckaert + Jonathan Lastra
Moscon is zo'n renner waar je wat mee hebt of je hebt er niks mee en voor mij geld het laatste. Bij Ineos mag hij enkel de klassiekers doen dit jaar. Het komt dan op mij over dat hij onvoldoende rendeert voor de klassementen of voor het assisteren van de kopmannen. Voor de klassiekers vind ik dat hij te kort komt in het originele voorjaar. In het najaar daarentegen zie ik wel kansen voor hem. Kan hij mooi met Mollema duelleren in Lombardije. Hoef ik daar in ieder geval niet naar te kijken
Dat hij weg mag bij Ineos geeft ook het gevoel dat ze daar wel klaar met hem zijn. Maar wie weet, ik ben zeker geen helderziende en zit er zelf natuurlijk ook wel eens naast.
Dan over de aanwinsten. Wat voor Moscon geld dat geld natuurlijk ook voor talenten. Je ziet er wat in of je ziet er niets in. Voor Almeida geld dan dat ik daar erg veel talent in zie. Hij heeft bij Quick step 2x stage gelopen en heeft daar een contract gekregen ondanks zijn wat mindere voorjaar vorig jaar. Levefre heeft een neusje voor talent en als ik hem mag geloven heeft hij beulswerk verricht in de algarve dit voorjaar.
Zijn resultaten bij de jeugd hoef ik hier niet verder uit een te zetten denk ik.
Planckaert levert mij in de deal de zekerheid van een SV van 50 miljoen en van punten. Vorig jaar had hij bijvoorbeeld meer punten dan Moscon.
Lastra is zo'n rijder die mij vorig jaar in de Vuelta positief was opgevallen. Deze renner is ondanks zijn leeftijd van 27 jaar nu pas aan het doorbreken. De punten van Burgos zal ik er nog niet mee verdienen maar ik verwacht hem hier zeker te zien. Zijn SV is nu nog 8 maar gaat naar mijn verwachting snel groeien.
Bijkomend voordeel is dat we volgend jaar hoogstwaarschijnlijk een spaanse sponsor hebben en zo vast aan wat spaanse inbreng voldoen.
De onderhandelingen liepen erg snel. Dank daarvoor.