Naar Aqua Blue Sport: Alberto Bettiol
Naar Caisse d'Epargne: Ivan Garcia Cortina
Ivan Garcia Cortina komt dan eindelijk naar Caisse d'Epargne en daar ben ik ontzettend blij mee! Vanaf het moment dat ik besloot een overwegend Spaans ploeg te gaan formeren om het plezier in WK3 een beetje terug te krijgen was dit mijn nummer 1 target. Het enige probleem was dat hij bij een manager zat die, net als ik, Cortina ontzettend hoog heeft zitten. Zelf heb ik Bettiol een stukje hoger in waarde en we zijn ook 2 weken aan het onderhandelen geweest, uiteindelijk waren we zelfs op een punt dat Cortina en Landa beiden mijn kant op zouden komen. Helaas kwamen we daar net niet helemaal tot een deal waar Chiel en ik allebei tevreden over waren dus konden we weer van vooraf aan beginnen. In een uiterste poging Cortina binnen te halen bood ik Bettiol dan maar in een 1 vs 1 deal en zelfs daar heeft Chiel nog 2 dagen over na moeten denken, wetend dat dat echt mijn uiterste bod was. Toont ook aan dat hij niet het onderste uit de kan wilde halen maar echt moeite had om Cortina te laten gaan.
Dan over de renners zelf! Ik vind het zonde dat ik Bettiol moet laten gaan, sterke klassiekerrenner die mij toch elke keer weer wist te verrassen. Toch denk ik met Cortina iemand binnen gehaald te hebben met dezelfde potentie. 2 jaar jonger en eigenlijk een beetje op hetzelfde punt als Bettiol 2 jaar geleden. Ik ben ontzettend benieuwd hoe zijn overstap naar Movistar uit gaat pakken. En als pluspunt tov Bettiol heeft hij dat hij toch iets rapper is op het vlakke, ik hoop dat hij zich straks dus ook weer gaat mengen in de echte massasprints.
Chiel bedankt voor de onderhandelingen ondanks dat je aangegeven had het druk te hebben thuis. Het duurde lang maar het werd nooit vervelend!