Wielerklassiekers 3
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wielerklassiekers 3

In navolging van WK1 en WK2 is dit het WK3 forum!

IndexIndex  RegistrerenRegistreren  Inloggen  

Deal AST - ABS

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
Mochie07

Mochie07

Deal AST - ABS Empty
BerichtOnderwerp: Deal AST - ABS   Deal AST - ABS Emptydo 26 nov - 19:01:53

Naar AST: Grondahl Jansen + Bodnar
Naar ABS: Matteo Jorgenson + Kudus

Ben en ik hebben het bijna de hele week over wielrennen, maar handelen doen we eigenlijk amper. Vandaag kwam daar verandering in. Wat begon als een heel droog bod uit het niets liep uit op een felle onderhandeling die op het scherpst van de snede werd gevoerd. Gelukkig weten we van elkaar dat dat het spel voor ons juist leuk maakt en kwamen we er, ondanks koppigheid van twee kanten, uit. Dankjewel Ben! Leuk om een keer zo recht tegenover je te staan Wink.

Dan nu de deal:
Jorgenson is iemand die denk ik erg ondergewaardeerd is. Hij had een goed jaar vorig jaar bij de u23 categorie met een hoge notering in d'Isard en bijna een hoge notering in de Tour de l'Avenir, waar hij de laatste dag uit het klassement viel. Dit stipt zijn potentie aan in mijn ogen. Dit jaar viel hij me voor het eerste op door als neo direct in de eerste groep te eindigen in Milaan-San Remo. Daarnaast is het een jongen die niet de standaard weg bewandeld als Amerikaan. Dat maakt het voor mij altijd extra leuk om te volgen. Kudus werd uiteindelijk bij de deal betrokken om hem in balans te krijgen. Hij laat al een aantal jaar een prima niveau zien en haalt stabiel zijn punten. Wie weet gaat dit nog wat omhoog door verdere ontwikkeling en vertrek van Lopez bij Astana. Hij is nogsteeds pas 26.

Jansen gaat het Blauw-Goude tenue uittrekken. Ik heb hem gehaald na zijn geweldige jaar in 2019. Hij haalde toen ruim 300 punten. Echter was dit vooral in kleine koersen en moest hij een stap naar de top zetten. Deze stap lijkt hij niet te gaan maken, waardoor ik zijn waarde wat zag zakken. Volgend seizoen komt hij uit voor Mitchelton, waardoor hij mogelijk meer eigen kansen krijgt. Echter heerst bij mij de vrees dat hij ook dan te licht blijkt voor de echt grote koersen. Als hij het wel waar maakt heb ik hem mogelijk te goedkoop van de hand gedaan. In kleinere koersen blijft hij ongetwijfeld met enige regelmaat punten halen. Bodnar is puur SV als aanvulling doordat ik geen cash of plekken in mijn team uit wilde geven.

Nogmaals bedankt Ben!
Terug naar boven Ga naar beneden
Bennyboy

Bennyboy

Deal AST - ABS Empty
BerichtOnderwerp: Re: Deal AST - ABS   Deal AST - ABS Emptydo 26 nov - 19:45:56

Deal klopt! Jorgenson gaat Astana alweer verlaten na een redelijk debuutseizoen. Ik vind het altijd erg risicovol om een talent zomaar te verkopen, echter vond ik dit een leuk bod.

Het was een leuke verhitte strijd tussen Chiel en mij met uiteindelijk een hele mooie uitkomst. Ik vind het altijd heel gaaf om renners vanuit het slob te contracteren. Mijns inziens heeft Jumbo Visma AGJ veel te kort gedaan afgelopen seizoen. Natuurlijk hadden ze te maken met een grote ster, maar deze sympathieke Noor had ook wel zijn kans mogen krijgen. Ik riep meteen al dat hij een hele goede keuze heeft gemaakt om te verkassen naar Mitchelton. Hij zal daar samen met Matthews de vaandeldrager worden tijdens het voorjaar. Ze complementeren elkaar erg goed, waardoor ze meerdere strategieën kunnen opvoeren tijdens zulke wedstrijden. Ook denk ik dat AGJ kleine klassementjes kan rijden waar niet al teveel bergen in voorkomen. Het is gewoon een hele sterke renner met ontiegelijk veel inhoud en snelheid. Nu nog afwachten of die zich met de kleppers kan meten.

Tja, Jorgenson. Wat is er enorm veel getrokken aan die man, maar mijns inziens altijd met te weinig daadkracht. Chiel durfde het aan om AGJ naar voren te schuiven, en dat vind ik mooi. Want als die laat zien wat ik van hem verwacht kan dit weleens mooi uitpakken. Een waardeschatting van Matteo vind ik overigens enorm lastig. Natuurlijk was die goed in de l'Avenirr en MSR. Maar waar is de steun van Movistar? We gaan het zien! Kudus en Bodnar werden ingezet om de deal in de balans te krijgen. Laten we hopen dat Bodnar zijn laatste seizoen ingaat als hardrijder bij ons. Bovendien kan die onze kopmannen prima uit de wind houden komend seizoen Smile

Chiel, veel succes met Matteo en de groeten aan Merhawi.
Terug naar boven Ga naar beneden

Deal AST - ABS
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Deal MOL - CEP
» Deal COR - PDM
» Deal AND - ONE
» Deal FGU-IAM
» Deal AND - 7EL

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum