Wielerklassiekers 3
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wielerklassiekers 3

In navolging van WK1 en WK2 is dit het WK3 forum!

IndexIndex  RegistrerenRegistreren  Inloggen  

Deal AND - BIA

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
Hapsnurker

Hapsnurker

Deal AND - BIA Empty
BerichtOnderwerp: Deal AND - BIA   Deal AND - BIA Emptydo 8 sep - 11:33:37

Naar AND : O'Brien Kelland + Rex Laurenz
Naar BIA : Davide Villella + Xandro Meurisse

De verjonging van de selectie van Androni gaat door, twee ''oud'' gediende gaan Androni verlaten en twee ruwe diamanten komen daar voor terug. O'Brien liet zich vorig jaar zien in Dwars door Vlaanderen, sinds dat moment ben ik hem gaan volgen. Heeft een redelijke tijdrit in de benen, waardoor die in de finale lang mee kan. De verwachtingen zijn daarom ook dat ie komend voorjaar een fikse stap gaat zetten. Als ie de DNF'jes dan omzet naar een paar top 10 plaatsen komt dat helemaal goed. Daarnaast komt Laurenz Rex over naar Androni. Bij Wanty zal de omkadering vele malen beter zijn dan bij Bingoal, daarmee wordt het ook eenvoudiger om in de kleine Belgische wedstrijden zich te tonen. Dit zal niet meteen volgend jaar zijn, maar hij krijgt bij ons de tijd om zijn potentie te laten zien.

Hiervoor verlaten villella en Meurisse ons team. Beide zijn begin 30 en halen zeker hun puntjes binnen gedurende het jaar. Echter zie ik in Meurisse steeds meer een ondersteunde renner, zal minder vrijheid krijgen binnen team van Matthieu. De promotie van Alpecin zal zijn weerslag hebben op de verplichtingen en ik denk dat die niet goed uitpakken voor Meurisse. Villella heeft deze situatie minder, echter zie je hem veel rijden maar weinig resultaat binnen halen. Daarom mocht ie vertrekken om zo plaats te maken voor een jongere generatie.

Timo bedankt voor de leuke onderhandeling!

Timodej vindt dit bericht leuk

Terug naar boven Ga naar beneden
Timodej

Timodej

Deal AND - BIA Empty
BerichtOnderwerp: Re: Deal AND - BIA   Deal AND - BIA Emptydo 8 sep - 17:59:10

De deal klopt.

Dit is een deal die past in gezond financieel beleid, maar waar ik wel leuke renners mee verlies.

Vertrekkend zijn O'Brien en Rex. Eigenlijk legt Hapsnurker echt precies uit waarom deze renners zo interessant zijn. Ik zie enorm potentieel in beide renners, waarbij Rex echt leuk kan gaan scoren in het voorjaar, en O'Brien heuvelop niet gelost kon worden nadat hij zelf al de hele dag vooruit had gereden. Iets meer koers hardheid op doen, en die DNF'jes veranderen vanzelf in Top 20 plekken, met af en toe een uitschieter naar boven.

Naar mijn team komt een tweetal renners die wat meer op leeftijd zijn, maar al wel zekere waarde vertegenwoordigen. Villella komt, na twee jaar rondzwerven, weer terug bij het team waar hij begon. Mijn eerste deal ooit was de deal waarin hij vertrok, maar het gras blijkt inderdaad niet altijd groener. Met hangende pootjes, en een uitgekleed contract, komt hij weer terug bij Bianchi Campagnolo.

Meurisse viel mij voor het eerst op in de tour van 2019, maar reed in de jaren daarvoor eigenlijk al prima rond. Sinds die tijd pakt hij altijd wel zijn puntjes, zonder enorme uitschieters naar boven. De komende renners vertegenwoordigen wel een zeker waarde van 70 miljoen aan SV. De vertrekkende renners zijn aangetrokken voor in totaal nog geen 4 miljoen, waardoor dit een prima netto winst is.

Maar ik ga ze wel missen, want hun potentie zit veel in.

Ik hoop dat ze slagen, Hapsnurker. Bedankt voor de onderhandelingen.

Hapsnurker vindt dit bericht leuk

Terug naar boven Ga naar beneden

Deal AND - BIA
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Deal RAB-SKY
» Deal MUN - SAL
» Deal BIA - UNO
» Deal AND - MAP
» Deal PDM - IAM