De deal klopt.
Dit is een deal die past in gezond financieel beleid, maar waar ik wel leuke renners mee verlies.
Vertrekkend zijn O'Brien en Rex. Eigenlijk legt Hapsnurker echt precies uit waarom deze renners zo interessant zijn. Ik zie enorm potentieel in beide renners, waarbij Rex echt leuk kan gaan scoren in het voorjaar, en O'Brien heuvelop niet gelost kon worden nadat hij zelf al de hele dag vooruit had gereden. Iets meer koers hardheid op doen, en die DNF'jes veranderen vanzelf in Top 20 plekken, met af en toe een uitschieter naar boven.
Naar mijn team komt een tweetal renners die wat meer op leeftijd zijn, maar al wel zekere waarde vertegenwoordigen. Villella komt, na twee jaar rondzwerven, weer terug bij het team waar hij begon. Mijn eerste deal ooit was de deal waarin hij vertrok, maar het gras blijkt inderdaad niet altijd groener. Met hangende pootjes, en een uitgekleed contract, komt hij weer terug bij Bianchi Campagnolo.
Meurisse viel mij voor het eerst op in de tour van 2019, maar reed in de jaren daarvoor eigenlijk al prima rond. Sinds die tijd pakt hij altijd wel zijn puntjes, zonder enorme uitschieters naar boven. De komende renners vertegenwoordigen wel een zeker waarde van 70 miljoen aan SV. De vertrekkende renners zijn aangetrokken voor in totaal nog geen 4 miljoen, waardoor dit een prima netto winst is.
Maar ik ga ze wel missen, want hun potentie zit veel in.
Ik hoop dat ze slagen, Hapsnurker. Bedankt voor de onderhandelingen.