Naar TI Raleigh: Tanel Kangert
Naar Caisse d'Epargne: Itamar Einhorn + 15
Toen ik Kangert een paar weken geleden kocht van Rick wist ik eigenlijk al dat hij niet lang zou blijven. De geruchten zijn zeer sterk dat hij aan het einde van het seizoen gaat stoppen dus ik wist dat er een aantal managers zouden zijn die zeer geïnteresseerd waren in de stop van Kangert. En zo geschiedde! Zelf ben ik geen fanatiek volger van de jeugd en zodoende ook niet echt bezig met de neo's. Ik vind het leuk om met een budget ergens in de middenmoot wat leuke talentjes binnen te halen maar voor de echte toppers heb ik toch nooit genoeg geld.
Patrick was daadkrachtig en ondanks dat mijn reacties wat langer op zich lieten wachten waren we er vrij snel uit. Einhorn is geen hoogvlieger maar voor 30 miljoen wil ik de gok wel wagen. Scoorde de afgelopen jaren heel slecht voor een sprinter maar lijkt aan het einde van dit seizoen dan toch een beetje los te komen. Gaat nu rond de 50 (meer dan in de 3 jaar hiervoor bij elkaar) punten scoren en als hij dat de komende jaren nog iets omhoog kan krikken is hij die 30 miljoen wel waard.
Patrick, bedankt voor het geduld en de fijne onderhandelingen!