Deal klopt, het vertrouwen in Knox en Touze was bij ons een beetje op.
Dat hebben we in de twee nieuwkomers zeker, dan voornamelijk in Berwick Deze 22 jarige aussie stond al een tijd op onze rader, maar we kwamen niet tot elkaar. Gelukkig hebben we nu wel groen licht en kunnen we dit talent bijvoegen. Hij viel mij voornamelijk op in een rit in de ronde van Polen. Daar werd ie uiteindelijk 15de maar hoe hij daar die laatste km op reed was erg indrukwekkend. Natuurlijk was zijn 3de plaats in de Alpes Isère Tour ook veelzeggend en daarom hadden we het er graag voor over om iets cash bij te leggen.
Tosh van der Sande komt Androni ook versterken, in mijn ogen een deal die niet mis kan gaan. Betaal er 30 voor en heeft een sv van 25. Dus 5 miljoen bij elkaar rijden de komende jaren moet in mijn ogen lukken. Tevens heeft ie bij zijn eerste jaar bij Jumbo veel pech gehad, die gebroken elleboog speelt hem nog steeds parten en als de pinnen eruit zijn, kan ie weer echt vrijuit fietsen. Natuurlijk is de ploeg van Jumbo aardig vol aan het geraken, maar een paar mooie uitslagen zie ik Tosh zeker rijden.
Knox heeft dit jaar alleen in Duitsland laten zien dat ie meer kan dan knechten, dat was voor mij te weinig. Verwacht dat ie een dik contract gaat tekenen bij ome Pad om de komende jaren voor Remco te rijden. Daarmee zullen er weinig punten uit voortvloeien.
Touze beetje zelfde verhaal, is nog relatief jong maar laat zo bitter weinig zien. Natuurlijk wel bang dat ie volgend jaar ala Van Gestel een geweldig jaar gaat rijden. Maar goed dat risico moet je soms nemen.
Thomas, bedankt voor de deal!