Naar MOL: Carapaz Richard +12,5
Naar DIS: Narváez Jhonatan + Simon Julien
Mijn team is goed bezig en ik hoop dat ook in latere periodes verder te kunnen trekken. Zoals het er nu naar uitzag ging ik heel weinig punten scoren in periode 3 en met het aantrekken van Carapaz hoop ik dat te kunnen opvangen. Zijn periode bij EF is nog niet bepaald succesvol maar ik verwacht dat het er later dit seizoen toch terug gaat uitkomen. Vorig jaar een zware val in de tour en hij heeft altijd wat tijd nodig om op gang te komen in een seizoen. Qua capaciteiten is het voor mij iemand die nog altijd op een top 5 mag mikken in de tour.
Daar tegenover staat het vertrek van Narvaez. Ik verwacht al jaren een grote doorbraak van hem en dit jaar lijkt het er eindelijk van te komen. Ik ben altijd wel fan van dit type renner, goede punch en heeft in principe alle kwaliteiten om een mooie puntenpakker te zijn. Ik heb hem echter nog in P1 waarin hij hopelijk nog wat scoort. Carapaz zie ik in de latere periodes toch als een grotere garantie en potentieel op veel punten.
65 stopvergoeding van Simon was nodig gezien Carapaz qua stopvergoeding een stuk hoger zit.
Pozzo we waren er al een aantal keer dichtbij voor Carapaz, nu ging het heel vlot. Bedankt en veel plezier met Narvaez en cash in de neoverkoop.